כתובות נאצה וצלבי קרס בקבר יהושע
כתובות נאצה וצלבי קרס בקבר יהושעצילום: ביטחון שומרון

מאות יהודים התפללו לפנות בוקר (חמישי) בקברו של יהושע בן נון השוכן בכפר כפל חארס הסמוך לעיר אריאל בשומרון.

הכניסה אל הקבר התקיימה לרגל ז' באדר, בתיאום ובליווי של כוחות צה"ל ומשמר הגבול.

היהודים שהגיעו אל מתחם הקבר, גילו כי ערבים ריססו במקום צלבי קרס וכתובות נאצה.

יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לעצור את הפורעים. ''קבר יהושע בן נון הוא מקום קדוש בעל חשיבות היסטורית ממדרגה ראשונה, יהושע היה הרמטכ"ל היהודי הראשון וכובש הארץ, מדובר גם במקום קדוש וגם במקום בעל חשיבות רבה לעם היהודי.

''אני קורא לכוחות הביטחון לשים ידם על הפורעים. רק לפני כשבועיים ברח לכפר הזה המחבל הארור שרצח את איתמר בן גל הי"ד, יש לטפל בחומרה באירוע. אני מודה לצה"ל ולחטיבת אפרים ובראשם אל"מ עידן כץ על אבטחת המתפללים במקום", הוסיף דגן.

יהודים וחיילים בקבר יהושע בן נון
יהודים וחיילים בקבר יהושע בן נוןצילום: דובר צה"ל

את הכניסה לקבר יהושע אבטחו לוחמי גדוד "שמשון" של חטיבת כפיר, המבצעים תעסוקה מבצעית בגזרת חטמ״ר אפרים ובשיתוף כוחות מג"ב.

קצין הגמ"ר של החטיבה המרחבית אפרים, רס"ן דדו הכהן, סיפר "מספר פעמים בשנה מאפשרת ומאבטחת החטיבה כניסה אל הקבר, במטרה לאפשר את התפילות במקום".

לדבריו "הכניסות אל הכפר נעשות באופן מרוכז, ומתאפשרות בתיאום מסודר אל מול החטיבה, וזאת על מנת לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את ביטחונם של המתפללים. קיים שיתוף פעולה רציף והדוק עם ההתיישבות בגזרה, ואנחנו נפעיל את כל האמצעים על מנת לשמור על ביטחון התושבים''.

מדובר צה''ל נמסר: קבר יהושע בן נון וכלב בן יפונה נמצאים בתוך הכפר הפלסטיני כיפל חראת׳ שבגזרת חטמ״ר אפרים. אחת לתקופה מתקיימות כניסות מסודרות בהן צה״ל מאבטח את כניסת המתפללים לקברים.

''לפני כניסת המתפללים, הכוחות בשיתוף המנהל האזרחי מבצעים בדיקה ואבטחה של המרחב.
לעיתים, כמו במקרה המדובר, בסמוך לכניסות מרססים כתובות על הקברים. כוחות הביטחון והמנהל האזרחי פועלים על מנת לתפוס את החשודים ולהסיר את הכתובות''.