''הגענו אל הפסגה''
''הגענו אל הפסגה''צילום: דובר צה"ל

אלון ביטן, דוד סלאם, אריאל בן מוחא, אלי מרציאנו, ג׳רמי ארפי, אלי בן חמו, בנימין כהן, דן אוזן, אבישי שטרית, ג׳רמי אסולן ועמנואל וייל הם 11 חיילים בודדים שעלו מצרפת ולמדו יחד בישיבת ‘היכל אליהו׳ שבכוכב יעקב.

לאחר שנה בישיבה התגייסו כל 11 החברים הטובים יחדיו לאותה חטיבה, לאותו הגדוד ואף לאותה פלוגה בגדוד 931 של חטיבת הנח״ל.

השבוע, לאחר שבעה חודשי הכשרה ארוכים, סיימו הלוחמים החדשים את ההכשרה וקיבלו את הכומתה הירוקה.

רב״ט אלי מרציאנו סיפר לערוץ 7 ״אנו נרגשים לחשוב על המסלול הארוך שעברנו יחדיו, שאת השיא שלו מסמלת הכומתה הירוקה שקיבלנו היום. מסלול ההכשרה בחטיבת הנח״ל הינו מסלול מפרך שדורש מכל אחד להוציא מעצמו את הטוב ביותר ולעמוד ברף הגבוה שהמפקדים מציבים, מה שעזר לנו לעבור את זה בהצלחה הוא תחושת השותפות והידיעה שאנחנו ביחד.

''גם במסע שצעדנו השבוע לקראת קבלת הכומתה דחפנו אחד את השני בדרך למעלה ובזכות זה הגענו אל הפסגה״, אמר.

החיילים ביום הגיוס
החיילים ביום הגיוסצילום: דובר צה"ל

מסלול הכשרת הלוחם בחטיבת הנח״ל אורך כשבעה חודשים ומתקיים בבסיס האימונים של החטיבה שבתל ערד. בסיס האימונים מחולק לשני חלקים- הטירונות המתקיימת בבא״ח טוב והאימון מתקדם המתקיים בבא״ח קריות.

בטירונות לומדים הלוחמים את הבסיס ללוחמה- ירי בנשק, שימוש באמצעים, שדאות אימוני לילה ולוחמת תת קרקע. הבא״ח מצוייד גם בסימולטור ירי מתקדם שמתרגל את הלוחמים לסיטואציות שונות איתם יצטרכו להתמודד בגזרות השונות בהן יתפסו קווים מבצעיים.

אל פרק האימון המתקדם מגיעים החיילים כשהם כבר כשירים כלוחמים, שם הם מתמקצעים באיומי הגזרות השונות. בסוף האימון המתקדם עוברים הלוחמים ''שבוע מלחמה'' שמסכם את כל מה שלמדו בהכשרה, ואז צועדים את מסע הכומתה מהבא״ח אל פסגת המצדה.

רב״ט ג׳רמי ארפי הודה ״זה כיף להתגייס יחד עם החברים שלך מהישיבה, כשאתה עולה חדש הכל נראה לך מאוד מפחיד אבל כשאתה עם חברים שהם כמוך אתה יודע שיש תמיד מישהו שעובר בדיוק את מה שאתה עובר ביחד איתך״.