ההרס בעפרה. למצולמים אין קשר לידיעה
ההרס בעפרה. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר תוקף את מחלקת התביעות במחוז ש''י של המשטרה, שהגישה השבוע כתבי אישום נגד שמונה צעירים פעילי ימין כי הפריעו לכוחות הביטחון להרוס את תשעת הבתים ביישוב עפרה לפני כשנה.

הצעירים נאשמים בכך שסירבו להתפנות מהמקום והפריעו לשוטרים במילוי תפקידם. בן גביר מזכיר כי רק לפני מספר חודשים בוטל כתב אישום דומה במעלה רחבעם, ושופטים קבעו כי הצו שהמשטרה משתמשת בו אמנם כשיר להריסת מבנים אך לא ניתן באמצעותו לפנות אוכלוסיה אזרחית.

"לצערי אין גבול לרדיפה והתנכלות, במקום לטפל בצרות האמיתיות של עם ישראל ולהתמודד עם הטרור והפשע בוחרת משטרת ישראל, במיוחד משטרת מחוז ש"י, להגיש כתבי אישום נגד צעירים שכל פשעם הוא שהם שילבו ידיים זה לזה והתנגדו להחרבת בתים בארץ ישראל''.

לדברי בן גביר, ''הצווים בהם השתמשו השוטרים אינם מתאימים וכך נפסק בעבר, אך גם אם הצווים היו תקפים ומסמיכים את המשטרה לפנות את הצעירים הרי שמשטרת ישראל פועלת באכיפה בררנית, רודפת אחרי צעירים טובים ומוותרת למגזרים אחרים, לא שמענו כי במשטרה הגישו כתבי אישום נגד עשרות תושבי הכפר אל ערקיב שסירבו אף הם להתפנות מביתם.

''לא שמענו כי המשטרה מיצתה את הדין עם פורעי אום אל חירן ולמעשה מדיניות המשטרה במקרים אלה היא שרק כאשר מדובר בעבירות חמורות ביותר של תקיפות קשות של שוטרים, אז מגישים כתבי אישום".

איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: הלל מאיר/TPS

עו"ד בן גביר טוען כי מי שאחראי למדיניות המשטרה הוא השר לביטחון פנים גלעד ארדן, "לצערי לא שמענו מארדן שום אמירה ערכית ושינוי מדיניות של הפסקת ההתנכלות, שר במדינת ישראל חייב להתוות מדיניות במשרדו ולצערי ארדן נגרר אחרי המשטרה במקום לכוון את פעולת השוטרים".

הוא מסביר כי ''עם כתבי אישום כאלה לא פלא שהציבור שלנו עם שיא זיכויים בבתי המשפט, אך יש כאן פגיעה קשה באמון הציבור במערכת ומעבר לכך פגיעה באותם צעירים גיבורים אשר ייאלצו לנהל משפט כדי להוכיח את חפותם".