אדלסון
אדלסוןצילום: רויטרס

ממשל טראמפ שוקל הצעה מהמיליארדר היהודי שלדון אדלסון, לפיה הוא ישלם באופן חלקי לפחות על הקמת השגרירות החדשה של ארה"ב בירושלים.

כך אישרו ארבעה פקידי ממשל לסוכנות הידיעות AP.

לדברי הפקידים, עורכי דין במחלקת המדינה בודקים את המימד החוקי של קבלת תרומות פרטיות לכיסוי הוצאות הקמת השגרירות. בינתיים מתקדמות ההכנות להעברת השגרירות מתל אביב ואחרוני המכשולים הביורוקרטיים מוסרים מהדרך. אתמול (חמישי) חתם שר החוץ, רקס טילרסון, על תוכנית ביטחונית להעברת השגרירות לירושלים.

לפי אחד הפתרונות בהם מדובר, הממשל יבקש תרומות לא רק מאדלסון אלא גם מתורמים אחרים בקרב יהודי ארה"ב והקהילה הנוצרית האוונגליסטית. אחד הפקידים סיפר כי אדלסון הציע לשלם את ההפרש בין העלות הכוללת, שצפויה להגיע למאות מיליוני דולרים, לבין מה שהממשל יצליח לגייס.

לא ברור אם יש תקדים למימון פרטי עבור בנייתה של שגרירות אמריקנית, ואם משפטני הממשל יתנו אור ירוק לרעיון הזה.

טראמפ הודיע אמנם בדצמבר על העברת השגרירות, אך הוא גם ידוע כמי שלא שש להוציא כספים רבים על נציגויות של ארה"ב בחו"ל. בחודש שעבר מתח ביקורת על הקמת השגרירות החדשה בלונדון במחיר של כמיליארד דולר.

סגן הנשיא, מייק פנס, אמר בחודש שעבר שהשגרירות תעבור עד סוף 2019 ואולי עוד קודם לכן. נבחנת האפשרות לקבוע את מיקומה במבנה בשכונת ארנונה המשמש כיום להענקת ויזות ודרכונים. ייתכן שבתור צעד ראשון ייקבע שם שלט המכריז כי מדובר בשגרירות, עוד לפני יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל.