תחנת אוטובוס בירושלים
תחנת אוטובוס בירושליםצילום: פלאש 90

בוועדת השרים לענייני חקיקה תעלה מחר (א) הצעת החוק של ח"כ דב חנין, יו"ר וועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ליצירת תקן אחיד לכל תחנות האוטובוס בארץ.

בהצעת החוק נאמר כי "ההמתנה לאוטובוס היא חלק מרכזי בחוויה של המשתמשים בתחבורה הציבורית. באלפי תחנות אוטובוס בישראל ממתינים מדי יום מאות אלפי אנשים, בממוצע המתנה של כ-16 דקות, כשרבים מהם נאלצים להמתין ללא מקומות ישיבה או מחסה מתנאי מזג האוויר בעת ההמתנה.

במקומות רבים בארץ תחנות אוטובוס המשרתות אנשים רבים מדי יום הן עמוד בלבד. בשל מגמה לפיה הרשויות המקומיות מפריטות את האחריות לתחזוקת התחנות, רבות מהתחנות מעוצבות כך שישרתו את צורכי המפרסמים, על חשבון נוחות המשתמשים. כיום אין תקן אחיד להקמה ולתחזוקה של סככות המתנה בתחנות האוטובוס".

לפי הצעת החוק, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ייקבע הוראות מחייבות לגבי הקמה, תפעול ותחזוקה של תחנות האוטובוס, שייכללו גם סטנדרטים מותאמים של מספר מקומות הישיבה בתחנות, ההגנה על נוסעים מפני תנאי מזג האוויר והקצאת מקום לשילוט ולמידע.

ח"כ דב חנין, יוזם התיקון לחוק אמר, "כמחצית מהתחנות בארץ כיום הן עמוד בלבד – בלי מקומות ישיבה, בלי הגנה משמש או מגשם, בלי שילוט מעודכן. בערים מסוימות הפכו את התחנות לשלטי פרסומת שאיבדו כל קשר עם צרכי הנוסעים. תיקון החוק הוא צעד בסיסי והכרחי כדי להתייחס בכבוד לנוסעים בתחבורה הציבורית, ולהפוך את התחבורה הציבורית לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".