השופט מרזל
השופט מרזלצילום: דוברות הרשות השופטת

שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון חתמו היום על כתב מינויו של השופט ד"ר יגאל מרזל לתפקיד מנהל בתי המשפט ונשיא של בית משפט מחוזי.

מרזל יחליף בתפקיד את השופט מיכאל שפיצר, שנבחר לאחרונה כשופט בית הדין הארצי לעבודה.

השופט מרזל (בן 45, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בירושלים) מכהן מזה שמונה שנים כשופט של בית המשפט המחוזי בירושלים, שם עסק בעיקר בתחומים האזרחי והמינהלי וכן כשופט קבוע בהרכב ערעורים. קודם לכן הוא כיהן במשך חמש שנים כרשם בית המשפט העליון.

מרזל הוא בוגר בהצטיינות יתירה של לימודי תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית בירושלים, וכן אוחז בתואר ד"ר למשפטים ממוסד זה. מרזל חיבר שני ספרים ועשרות מאמרים מקצועיים בכתבי עת מובילים בישראל ובחו"ל. הוא שימש כחוקר אורח באוניברסיטאות ידועות ולימד והרצה במסגרות מובילות בעולם. בשל יכולותיו המרשימות והישגיו המקצועיים הרבים הוא אף נמנה לאחרונה עם המועמדים לבית המשפט העליון.

נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים, מסרו בעקבות המינוי, "השופט מרזל מביא עמו לתפקיד ניסיון ניהולי עשיר כמי שלאורך השנים היה שותף לשורה של מהלכים ניהוליים בבתי המשפט, לרבות במסגרת התוכנית האסטרטגית הכוללת למינהל בתי המשפט. תוכנית זו מצויה בשלבי יישום מתקדמים. השופט מרזל אף כיהן כרשם האחראי על המינהל בבית המשפט העליון וכן הוא משמש בשנה האחרונה במקביל לכהונתו כשופט, גם כמנהל המרכז להכשרה ולהשתלמות שופטים. גוף זה אחראי על הלמידה וההכשרה של הנשיאים, השופטים והרשמים במערכת וכן על מרכזי ההערכה למועמדים לשפיטה. המרכז שהשופט מרזל עומד בראשו זוכה ליוקרה ולהערכה רבים בישראל ובעולם. מרזל אף נבחר לאחרונה כסגן נשיא הארגון העולמי להשתלמות שופטים מיסודו של המשנה לנשיא (בדימוס) שלמה לוין".

"השופט מרזל זוכה להערכה רבה במערכת המשפט ומחוצה לה ואנו סמוכות ובטוחות כי הוא יוביל את מינהל מערכת בתי המשפט בהצלחה להתמודדות עם האתגרים הרבים העומדים לפתחו, לשיפור ממשי בשירות לציבור ולקידום אמון הציבור במערכת בתי המשפט", הוסיפו.