חוגגים בעיר יפו
חוגגים בעיר יפוישיבת ההסדר יפו

עשור חלף מאז שהוקמה ישיבת ההסדר 'שירת משה' ביפו על ידי הרב אליהו מאלי. מאות בוגרים, תלמידים ואברכים עברו בבית המדרש הנושק לחוף הים.

"כאן ביפו נוסדה הציונות המעשית", אומר הרב מאלי, "לכאן הגיעו העליות הראשונות, מכאן יצאו המייסדים של פתח תקווה, גדרה והמושבות, ולכאן הגיע מרן הרב קוק על מנת לבנות את הקומה הרוחנית של הציונות המעשית".

בעשור שחלף מאז הקמת הישיבה, הוקמו מוסדות ומפעלים רבים הפועלים מתוך הישיבה ומכוחה. 'מדרשת יפו לנשים' מהווה כיום מדרשת השילוב הגדולה בארץ, תכנית 'אחותי' ללימוד והעצמה של נשים מהקהילה האתיופית בעיר, פרויקט 'משפחה מזמינה' מהווה בית פתוח לכל יהודי, כפר סטודנטים בשכונת יפו ד', והוקמה זרוע ההתנדבות בה לוקחים חלק עשרות מתלמידי הישיבה והמדרשה. לאחר עשור של עשייה, אוחדה כל הפעילות התורנית - חברתית תחת השם "מאירים ביפו".

היום (שני) מתקיים יום התרמה מיוחד ל-30 שעות בלבד בו כל תרומה מוכפלת ב-3 על ידי קבוצת תורמים וחוג הידידים של ''מאירים ביפו''.

מסע ההתרמה נמצא בעיצומו בדרך אל היעד של מיליון וחצי שקלים. "זה הוא יום גדול עבורנו", אומר חנן הכסטר, מנהל 'מאירים ביפו', "אנו פועלים כבר עשור בעיר יפו וכעת אנו פותחים את החזון שלנו לעשור הבא לתמיכת הציבור. יותר לימוד תורה, יותר עשיה חברתית, יותר חינוך יהודי, יותר משפחות צעירות הקובעות את מושבן דווקא כאן, ביפו"

הרב מאלי מוסיף, "איפה נהיה בעוד עשור תלוי בכם. אני קורא לכם לתרום למען חיזוק התורה והיהדות בעירו של מרן הרב קוק זצ"ל. יחד נוכל להגדיל את האור ולהוסיף בעשייה ביפו".

לתרומה ל"מאירים ביפו" לחצו כאן

בית המדרש בישיבת יפו
בית המדרש בישיבת יפויח"צ