משפחת ליפניק
משפחת ליפניקצילום: ניצי אילן

שירלי ליפניק שנפצעה באורח קשה בתאונת דרכים קטלנית בשומרון, שוחררה היום (שני) מבית החולים מאיר בכפר סבא, שם היתה מאושפזת בשבועות האחרונים מאז התאונה.

ליפניק, תושבת שבי שומרון, עוברת כעת לתהליך שיקום מפציעתה.

כזכור, רכבה של משפחת ליפניק התנגש בעצמה ברכב פלסטיני שחסם את נתיב הנסיעה שלהם, לאחר שנהגו איבד שליטה.

רואי בן ה־8 ואורי בת ה־12 נהרגו בתאונת הדרכים הקטלנית. האב, אוהד, נפצע באורח קל, בנו בן ה-13, אחיה, נפצע באורח קשה וילד נוסף של המשפחה, תינוק בן 5 חודשים, נפצע קל מאוד.

מאזכרת השלושים לשבת בר המצווה

ביום שישי האחרון עלתה המשפחה לקברם של הילדים, לאזכרת יום השלושים.

לאחר האזכרה נאלצו בני המשפחה לעשות את המעבר הקשה מהאזכרה להכנות לחגיגות שבת בר מצווה של אחיה, בנם הבכור.

"המעבר היה דומה למעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות", מספרת קרובת משפחה. השבת תוכננה להיות בבית החולים 'מאיר' בכפר סבא, אך ביום רביעי האחרון בשעות הערב הודיעו מבית החולים מאיר בכפר סבא כי שירלי תוכל להשתחרר למשך השבת בלבד, והמשפחה החליטה לחגוג את השבת בשבי שומרון יחד עם חברי המשפחה, חבריו של אחיה והמשפחה המורחבת.

במשך השבת שהתה עם שירלי אחות צמודה. בני המשפחה מספרים כי השבת הייתה שמחה מאד, כל תושבי שבי שומרון, המשפחה המורחבת וחבריו של אחיה התאספו בבית הכנסת המרכזי בישוב לשמוע את אחיה עולה לתורה וקורא את הפרשה.

העליה לתורה לוותה בשירה ובריקודים, בסוכריות שהושלכו ובשמחה מיוחדת. לאחר התפילה נערך קידוש גדול. בקידוש הודו אוהד ושירלי לחבריהם על התמיכה. את השבת ארגנו חברי המשפחה, ונתרמו עבורה האירוח, ועיצוב האולם.

הקינוחים המיוחדים נתרמו על ידי קהילה מכפר סבא שהתיידדה עם המשפחה בזמן שהותה בבית החולים. "כל העם התגייס כדי לשמח את אחיה", מספרת בת המשפחה.