עיר הבה"דים
עיר הבה"דיםצילום: דובר צה"ל

ארבעה חודשים אחרי שמאות חיילים חתמו על מכתב נשלח לרמטכ"ל גדי איזנקוט ולרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב אייל קרים בדרישה להחזיר שיעורי תורה שניתנו באופן קבוע במתחם עיר הבה"דים בימי ראשון והופסקו - המכתב טרם נענה.

בימים הקרובים יתקיימו התייעצויות בסוגייה בין קציני צה"ל האחראים לנושא ותתקבל החלטה סופית האם לאפשר את החזרת שיעורי התורה לסדרם או להמשיך למנוע אותם.

החיילים סיפרו במכתב כי "במשך שנים ארוכות בימי ראשון מגיע הרב פרץ איינהורן ממכינת "עוצם" לאזור האיסוף של החיילים המשרתים באזור הדרום, מרכך להם את הנחיתה מהבית אל השגרה הצבאית, והופך במסירות וכשרון את "שביזות יום א'" וההמתנה במשך שעות, ל"שמחת יום א'" וניצול הזמן".

"הרב מדבר אתנו על ערכים ומוסר, ומחזק אותנו להיות חיילים מקצועיים, ממושמעים, ערכיים, מוסריים, מגדילי ראש ומאירי פנים. דבריו כלוחם בוגר גבעתי בעל גישה מרעננת, מחנכת ומובילת דרך ברוח דברי התנ"ך אותו קיבלנו ממך, המפקד, ועליו נשבענו אמונים לצה"ל ללא תנאי וללא סייג "מִמֶּנִּי תִרְאוּ וְכֵן תַּעֲשׂוּ" (שופטים ז) מרוממת את רוחנו", כתבנו החיילים.

הם ציינו כי "עבור רבים מאתנו דבריו של הרב בתחילת השבוע הינם כאוויר לנשימה ומהווים את מקור החמצן שלנו לעשייה הצבאית השוטפת. מכוחם אנו רצים וזוחלים, מזיעים ונלחמים. אין מדובר ב"דברי דת" בעלמא אלא בשיעורי תורה – תורת חיים ברוח צה"ל בהרמוניה של יד אמן".

הם פנו לרמטכ"ל ומבקשים להחזיר את השיעור שהופסק. "השיעור הופך אותנו לחיילים טובים, לחיילים שאתה רוצה לגדל – לוחמים ערכיים וממושמעים – ושמחים".

מצה"ל נמסר בתגובה: "כל מכתב או עצומה המתקבלים בצה״ל נבחנים בעיון ובקפידה. החייל אשר עמד בראש העצומה המדוברת קיבל מענה מלא לטענות שהוצגו בה על ידי מפקדיו הישירים".