משפחת פוגל
משפחת פוגלמהאלבום המשפחתי

בני משפחת פוגל שהוריהם ואחיהם נרצחו לפני שבע שנים בטבח מזעזע בישוב איתמר תובעים בבית המשפט המחוזי בירושלים את הרשות הפלשתינית ואת אש"ף כמי שעודד את מבצעי הרצח ומי שמממן אותם בכלאם ומשלם להם משכורות.

"עד לימים אלו המחבלים מקבלים משכורות מנופחות מהרשות הפלסטינית, דבר המנוגד לכל היגיון וצדק. בהגשת תביעה זו אנחנו מבקשים לשלוח מסר בשם כל מי שלב אדם לו", מצוטטים בני משפחת פוגל בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

נזכיר כי על שני המחבלים מבצעי הרצח של בני הזוג פוגל ושלושת ילדיהם, שנלכדו כחודש לאחר הרצח, הושת עונש של 130 שנות מאסר על כל אחד מהם. מאחורי התביעה נגד הרש"פ עומדים שלושת בני המשפחה, תמר ושני אחיה הצעירים, הסבא והסבתא משני הצדדים והדודים.

העיתון מצטט את אליחי בן־ישי, אחיה של רותי פוגל הי"ד, שאמר: "מבחינתנו התביעה מבקשת להעביר מסר, שכל אחת מן הידיים הארורות שביצעו את הטבח בבני משפחתנו האהובים לא תצא נקייה, ותשלם מחיר כבד".

הסכום אותו תובעים בני המשפחה מהרש"פ עומד על 400 מיליון שקלים. "הפסיקה קובעת כי על בתי־המשפט לבטא את קדושת ערך החיים, והיא הבחינה לשם כך בין הפיצוי הכספי שמבטא את ערך הנזק שנגרם לתובעים לעומת הפיצוי העונשי שתכליתו ביטוי לסלידת בית־המשפט ממעשי הנתבעים. בשנים האחרונות אף התחדדה פסיקה זו באופן ספציפי בנוגע למעשי טרור", נכתב בנימוק העתירה.

"במקרה זה בוצע במנוחים, אהוד ורות, וילדיהם יואב, אלעד והדס, מעשה טבח, מהנוראים ביותר שידעה ישראל מאז היותה למדינה, מעשה רצח במלוא מובן המילה, מעשה נפשע שכל מילה על אודותיו רק עלולה לגמדו, ואין מקרה הולם יותר להטלת פיצויים עונשיים כבדים ביותר כמקרה זה".