חופשה באפריקה
חופשה באפריקהצילום: ISTOCK

הילדים הגיעו לגיל המצווה? הנה 5 רעיונות לטיולים בחו"ל

ברור שאפשר לקחת אולם גדול, להאכיל גדוד של אנשים שאת חלקם אתם לא מכירים (וסביר להניח שילד בר המצווה מכיר עוד פחות...), לשלם עשרות אלפי שקלים ולמחרת לבדוק בכמה נזק יצאתם.

מצד שני, אפשר לקחת את כל הכסף הזה ולהעניק חוויה של פעם בחיים שבה כולם נהנים, ולא לערב אחד אלא לפחות שבוע שלם של חוויות. טיולי הבר / בת מצווה הפכו לטרנד לוהט מאד, שאם תעשו אותו נכון – גם אתם תיהנו ממנו.

טיולי בת מצווה שמשלבים הופעות, שופינג וחו"ל

התמהיל המושלם לכל טיול בחו"ל, בכל גיל. מתאים בעיקר לאמא ובת אבל הולך טוב עם אבא ואחים, במידה וכולם באותו ראש: מצטיידים מראש בכרטיסים לאמן או להקה שהבת אוהבת (והאמא שומעת בסתר), ומכוונים את שבוע החופשה סביב ההופעה. מאחר וכמעט כל ההופעות הגדולות נערכות בערים גדולות ומרכזיות באירופה, אפשר לשלב טיולים למקומות מפורסמים בעיר (בשביל לסמן וי וכדי שלא ישאלו אתכם אחר כך בקול מזועזע – "לא הייתם בוואתיקן?"). כמובן שמשלבים גם שופינג, הליכות רגליות בין בוטיקים ומקומות קדושים לנשים (ורסאצ'ה, גוצ'י, שאנל ודומיהם) ונהנים משבוע שבו לא דופקים חשבון לכללים הרגילים של טיול. זהו טיול בת מצווה שכל כולו מיועד להנאה ושמחה.

טיפ: אם נוסעים בהרכב מצומצם של אמא ובת, כדאי להצטייד בטאבלטים שעליהם הורדתן מראש סרטים ותוכניות. הרי לא תלכו למועדוני לילה ולפאבים, ולפיכך יהיו שעות ארוכות במלון לעת ערב.

טיולי ספארי באפריקה

ילדים אוהבים חיות, ובגיל הבר מצווה כבר יכולים להבין שגני החיות המסורתיים הם לא בדיוק המקום האידיאלי לחיות בר. הספארי לעומת זאת, הוא ג'ונגל אמיתי ומלא בהרפתקאות. אפשר לתכנן לטוס לזנזיבר, שם יש בתי מלון נפלאים, ולשלב גם חויית בטן גב וגם חווית ג'ונגל, הפלגות מאי לאי, הצצה לחיי המקומיים ועוד. בכלל, בגלל מחזות זמר וסרטים כמו מלך האריות, ילדים פיתחו תפיסה מאד רומנטית לגבי אפריקה, וסביר להניח שיקפצו משמחה לרעיון לטוס לשם לחופשה.

טיולי פארקים באירופה

פתרון מצוין למשפחות שלא מנוסות בטיולים בחו"ל, או לא מעוניינות לנהוג בחו"ל אך רוצות להגיע להרבה מקומות שווים: טיולים מאורגנים של משפחות בפארקים של אירופה. בשביל הילדים זה מושלם, מאחר וכל יום מצפה להם אטרקציה כלשהי, ולהורים זו מנוחה אמיתית כי הם לא צריכים להיות מוטרדים בשום דבר – הכל עושים בשבילם, לוקחים אותם, מחזירים אותם וכו'.

טיולי אקסטרים

יש ילדים שאוהבים אקשן. הליכה על גשר שקוף בתוך עננים בסין, צניחה חופשית מגובה עצום בתאילנד, טיפוס על קירות בניו יורק. אפשר לגבש כמה מקומות שקרובים אלה לאלה וידועים באטרקציות המטורפות שלהם, ולהרכיב טיול שכולו התנשפויות של פחד (להורים) וצרחות של אושר (לילדים).

הפלגות בספינות פאר

יותר ויותר משפחות הולכות (יותר נכון מפליגות) על הכיוון הזה: שיט של שבוע באחת מספינות הפאר העצומות, שכוללות פרקי מים, שדרות, בוטיקים, לונה פארק ומה לא. ההורים מדווחים ששבוע לא הספיק לילדים לנצל את כל האטרקציות שהספינה מציעה – אבל הם בהחלט הספיקו לנצל את כל שעות המנוחה שהתפנו להם. רוב הישראלים טסים לארצות הברית ומשם עולים על הספינה, שעושה סיבוב ובדרך עוצרת במקומות שווים כמו הוואי, מקסיקו ועוד. אבל אפשר לעלות על הספינה גם באירופה, רק שימו לב שזה הרבה יותר יקר, וכבר יותר אטרקטיבי וזול לטוס לארה"ב ומשם לצאת לשיט.

אין מממנים את כל הטוב הזה?

ללא ספק נכתבו פה הרבה רעיונות מפתים מאד לנסיעות. הבעיה היא, איך משפחה ממוצעת יכולה לשלם את הסכומים האדירים האלה, במיוחד אם יש יותר מילד אחד? התשובה היא, הלוואה לכל מטרה שמאפשרת לכם לקחת הלוואה עכשיו, ולשלם מאוחר יותר. אפילו בעוד שנה. לא שווה לוותר על כל האקשן והאדרנלין, כל החווית המרגשות בחיים, יצירת הזיכרונות המדהימים שמלכדים את כל המשפחה, כשיש לכם הזדמנות לממש הכל באמצעות הלוואה עם תנאים נוחים ופריסה נדיבה. זה שלא נולדתם למשפחה של מיליונרים, לא אומר שאתם צריכים לוותר על הנאות החיים ועל טיולים מרגשים. באמצעות ההלוואה, גם אתם תוכלו לצאת לטיול מדהים.