שמחת המנצחים - ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב
שמחת המנצחים - ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקבצילום: רועי שרוני

מצפון תבוא האלופה? לראשונה בהיסטוריה, ביום שלישי הבא, תוכרז אחת מבין תיכון חמ"ד הימלפרב ירושלים וישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב כאלופת הכדורסל הראשונה של החמ"ד.

עד כמה ההישג של השתיים גדול תעיד הדרך שעשו עד למשחק הגמר. שתיהן רוצות את האליפות, רק אחת תזכה בו אך מה שבטוח - שתיהן זכו בלעשות היסטוריה.

הליגה שהתחילה בעונה שעברה כיוזמה פרטית והייתה סגורה בפני ישיבות מהפריפריה, השתנתה בתחומים רבים ומגוונים בזכות התערבותם ופועלם של ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ וסגניתו אתי אורלב. מעל הכל השתנתה הליגה במתן האפשרות גם לישיבות הנמצאות בקצוות המדינה לבוא לידי ביטוי, להרגיש שייכות ולחלום בגדול. כזו היא ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב.

זה מה שעברה הישיבה משדה יעקב בדרך אל גמר סנסציוני.

בניגוד לכל יתר הבתים והאיזורים, בשלב הראשון, באיזור הצפוני היה בית אחד ובו לא פחות מחמש קבוצות. ישיבה תיכונית חמ"ד "אורט" מעלות, ישיבה תיכונית חמ"ד אורט טבריה, ישיבת חמ"ד "יבנה" חיפה, ישיבת חמ"ד בנ"ע פרחי אהרון בקרית שמואל חיפה וישיבת חמ"ד 'תקוות יעקב' ממושב שדה יעקב.

במשחק הראשון שלהם אי פעם הביסו התלמידים מהמושב בצפון את אלו ממעלות בתוצאה 25:67, ומול תלמידי אורט טבריה התקשו עד שניצחו באותו היום בתוצאה 35:38 ותפסו זמנית את ראשות הבית. מספר עודף של משחקים של הישיבה מטבריה הביאה אותם להלך אימים על אלה משדה יעקב וביום המשחקים השני היו אלה צריכים לנצח את אחת משתי הישיבות מחיפה - דבר שעשו בהצלחה גדולה והעפילו אל משחק חצי הגמר הארצי.

במשחק חצי הגמר הארצי פגשו תלמידי הישיבה מהצפון את אלופת הליגה בעונה שעברה, האריות מגבעת שמואל, יריבה עיקשת ומפחידה אך לא התרגשו יתר על המידה עד שגברו עליהם בתוצאה 56:49 סנסציונית.

האם ישיבת חמ"ד בנ"ע שדה יעקב יכולה לעשות את הבלתי יאומן ולנצח בפעם השניה ברציפות יריבה עדיפה כמו תיכון חמ"ד הימלפרב מירושלים ולזכות באליפות בניגוד לכל הציפיות? האם האליפות הראשונה של ליגת הכדורסל של החמ"ד תלך לפריפריה ותוכיח לרבים כי הצפון פורח?