אבדו עקבותיו. אלכסיי
אבדו עקבותיו. אלכסייצילום: פורום עולי הקווקז

יו"ר פורום עולי קווקז, ברוך לבאייב, מספר ביומן ערוץ 7 את סיפורו התמוה של אלכסיי, יהודי החי עם אמו בצפון הקווקאז ולפני כחצי שנה נחטף ומאז לא נודע מה עלה בגורלו.

בדבריו מציין לבאייב כי רוב משפחתו של אלכסיי חיה בישראל. חוטפיו איתרו אותו וחטפו אותו עם רכבו לאחר שהוכנס לתא המטען של הרכבכ. זמן קצר לאחר מכן הוציאו אלמונים מחשבון הבנק שלו סכום הקרוב לעשרת אלפים דולר.

לבאייב מדגיש כי אלכסיי אינו אוליגרף או אדם עשיר וכל הסבר לא ניתון עד כה לחטיפתו. החוטפים לא יצרו קשר עם אמו, לא דרשו כופר כלשהו ולא העבירו ממנו כל מסר, גם לא כזה המעיד כי הוא עודו בחיים. להערכתו של לבאייב לא מדובר בגורמי טרור אלא בגורמים קרימניאליים, כלשונו.

אלכסיי נחטף בבאגיסטן שבצפון קווקאז ולברי לבאייב על פי עדויות שונות שהגיעו אליו הוא הועבר לצ'צ'ניה. הוא מציין בדבריו כי בתקופה האחרונה הפכה צ'צ'ניה למקום יציב באופן יחסי למצבו של האזור בעבר.

השינוי המשמעותי ביציבותה של צ'צ'ניה חל עם התמנות הנשיא החדש שם ולבייב עצמו דואג להעביר לו מסרים דרך עוזריו אודות חטיפתו של אלכסיי מתוך תקווה להתגייסות המערכות שם לאיתורו של החטוף.

באשר לרשויות בישראל מציין לבאייב כי חבר הכנסת אברהם נגוסה כבר פנה בעניין לסגנית שר החוץ, חברת הכנסת חוטובלי, וזו השיבה לו שהעניין יטופל, אם כי "ממכתב התגובה ברור שלא כמו שהיה מטופל אם זה היה בחור ישראלי".

כשנשאל אם אירועי חטיפה על רקע עברייני הם חלק משגרת היומיום באזור זה של צפון הקווקז משיב לבאייב ואומר כי "בהשוואה למדינת ישראל המקום שם לא יציב ויש בלאגן גדול וחוטפים כל הזמן, אבל בשנים האחרונות, מאז שנכנס הנשיא החדש לתפקיד, המצב מתאזן, רחובות מודרניים, בונים בניינים, יש משטרה והכול רגיל".