מתקפת האקרים
מתקפת האקריםצילום: אייסטוק

ההאקר מאשקלון בן ה-18 שנהג להתקשר למוסדות יהודיים בארה"ב ולאיים עליהם הואשם הלילה (חמישי) בארה"ב בעבירות של ביצוע פשעי שנאה.

שמו נאסר לפרסום בישראל משום שעבר את העבירות כשהיה קטין, אך פורסם בהודעה האמריקנית. הוא נאשם בין היתר בשלוש עבירות של פשע שנאה ובעבירות נוספות שהעונש עליהן נאמד בעשרות שנות מאסר.

בשנה שעברה הוגש נגדו כתב אישום בישראל ובארה"ב, אך כעת הוחמרו העבירות המיוחסות לו. ישראל סירבה להסגירו לידי ארה"ב ובשלב זה הוא ממתין לפתיחת המשפט בעניינו.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו בשנה שעברה, הצעיר השאיר עשרות הודעות קוליות למוסדות שונים, ובהן תיאר את מותם של ילדים במרכזים קהילתיים ובתי ספר יהודיים בארה"ב. בן ה-18 הוא בעל אזרחות ישראלית ואמריקאית, ואם יורשע בעבירות החדשות המיוחסות לו העונש עליהן עלול להגיע עד 20 שנות מאסר.

כתב האישום ציין כי הנאשם הסתיר את זהותו באמצעות שירות אינטרנטי לחיוג בינלאומי, ושימוש בתוכנה שהפכה את קולו לנשי.

באחת השיחות המפורטות בכתב האישום, התקשר ב-3 בינואר אשתקד למשטרה בג'ורג'יה ומסר על אירוע עם בני ערובה בבית פרטי ועל איום לפגוע בשוטרים. כוחות הביטחון הוזעקו למקום וגילו שאין כל אירוע.

שר המשפטים האמריקני ג'ף סשנס התייחס לכתב האישום החדש ואמר כי "כאשר אנשים מכוונים את פשעיהם כלפי אחרים בהתבסס על אמונתם, הם פוגעים בעקרונות שעליהם נוסדה האומה שלנו. האיומים הללו באלימות הטילו אימה על הקהילה היהודית, ומחובתו של המשרד לדאוג שכל האמריקנים יחיו ללא פחד".