אל"מ שלומי בינדר
אל"מ שלומי בינדרצילום: דובר צה"ל

חטיבת "גולני", המציינת 70 שנה להקמתה, השתתפה בכל מלחמות ישראל ולקחה חלק בקרבות הקשים ביותר.

מפקדי החטיבה לדורותיהם מספרים על ה-"גולני שלהם", על העוצמה, על האמונה, על המסירות ועל השאיפה לנצח בכל קרב.

מפקד חטיבת "גולני" הנוכחי, אלוף-משנה שלומי בינדר מספר: "גולני שלי" בשבילי - חטיבה שהיא משפחה, שהרעות, אחוות הלוחמים שבה ומגוון הצבעים בקשת החברתית הישראלית, הם עוצמה בלתי רגילה. גולני זו מסירות, עמידה במשימה וניצחון בכל קרב. גולני שלי היא מקצוענות, הצבת דרישות גבוהות, יושרה וירידה לפרטים. היא מצוינות והפגנת אחריות אישית. היא מפקדים בגובה העיניים, רתימה מתוך שליחות ודאגה לפרט.

יניב עשור
יניב עשורצילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת "גולני" בשנים 2012 - 2014, תת-אלוף יניב עשור: "גולני שלי" בשבילי - היא פסיפס אנושי מרהיב. חטיבה המאמינה ברוחו של אדם, כל אדם! בגולני מתקיימת מחויבות בלתי מתפשרת לעמוד בכל משימה היונקת מהזדהות עמוקה עם השורשים היהודיים ואמונה בעתיד הישראלי, באופן שבו כל חיל מרגיש שייכות ל-'גולני שלי'.

תמיר ידעי
תמיר ידעיפלאש 90

מפקד חטיבת "גולני" בשנים 2005 – 2008, אלוף תמיר ידעי: "גולני שלי" בשבילי – זה משהו מיוחד, אחר, מובדל. 'גולני' היא משפחה שרק אם צמחת בה והיית חלק ממנה אתה יכול להבין אותה. סוג של כתובת קעקע שאינה חרוטה על הגוף אלא עמוק בנשמה.

גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: אלירן אהרון

מפקד חטיבת "גולני" בשנים 1987 – 1988, רב-אלוף (מיל׳) גבי אשכנזי: "גולני שלי" בשבילי - זה קודם כל פנים של אלפי אנשים, חברים של אמת, שיצעדו אחד עם השני לכל מקום, בשירות ואחריו, משפחה חזקה של רוח, ערכים ונתינה. חלק מהם שילמו את מחיר הביטחון הקשה, וחלקם זכו לראות את ילדיהם גדלים והופכים לדור ההמשך של 'גולני'. את כולם אני לוקח איתי לכל מקום. ביום חגה של חטיבה 1 אני מאחל לכולנו עוד הרבה שנים של אימונים ללא מלחמה. חג 'גולני' שמח".

דוד כץ
דוד כץצילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת "גולני" בשנים 1978 – 1980, תת-אלוף (מיל׳) דוד (דוביד) כץ חותם: "גולני שלי" בשבילי - כל חייל בחטיבה הוא עלה בצמרת העץ של 'גולני'. העלים שנפלו מהעץ מטיבים את האדמה ממנו הוא יונק את חיותו. מעמיקים שורשיו, מעבים גזעו. פורסים ענפיו ונותנים מחסה צל ושמן טוב לכל עם ישראל.