טקס הענקת פרס ישראל
טקס הענקת פרס ישראלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כועסת. פרס ישראל בתחום ההיי-טק הוענק למנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט, גיל שויד, וזה בהחלט מספיק כדי להוציא את יחימוביץ' משלוותה.

בהודעה ששיגרה לתקשורת היא שפכה את מרירותה על השר נפתלי בנט שמדיר נשים וספרדים ומעניק פרסים בעיקר לאשכנזים לבנים ולגברים שביניהם. אחריה המשיכו חברות כנסת נוספות משורות האופוזיציה דוגמת עליזה לביא (יש עתיד) ורויטל סוויד (המחנה הציוני) שהתחרו ביניהן מי מכה חזק יותר בנפתלי בנט.

אפשר להבין לליבה של שלי יחימוביץ' המודאגת. לאחר רצף של הפסדים במערכת הפוליטית בשנים האחרונות, היא נעלמה מהנוף הציבורי לטובת דשדוש במפלגה הצוללת כלפי מטה בכל סקרי דעת הקהל האחרונים. יחימוביץ' זקוקה לכותרת כדי להישאר בספר הזיכרונות הפוליטי של ישראל. היא זקוקה למעט תשומת לב. לגיטימי.

אבל מה אשמות נשות ישראל? כמה מעליב להעניק פרס לאשה מוכשרת רק בשל היותה אשה. כמה מעליב להעצים אשה רק בשל מגדרה. פרס מפעל חיים, מוענק לאנשים שמגיע להם פרס למפעל חיים. פרס למצוינות מוענק למצוינים ומצוינות. כל זיקה אחרת רק פוגעת במקבלי הפרסים.

ומה אשם שר החינוך, נפתלי בנט? בואו נגיד את האמת: נפתלי בנט ליווה את הליך קבלת ההחלטות על זהות מקבלי הפרסים באותה מידה שיחימוביץ' ורויטל סוויד ליוו. לבנט לא היה שמץ של מושג אודות זהות מקבלי הפרסים עד לישורת האחרונה, אז הוא קיבל אל שולחנו את השמות המכוננים לאישור ואישר אותם.

אז נכון, הוא תפס טרמפ כדי ליהנות מהקרדיט. אך בכך הוא בסך הכל עשה מעשי פוליטיקאי ממוצע, המבקש להתפאר בהישגי אנשי המקצוע של משרדו.

לא חלפה שעה קלה מאז הפטריוטיות בכנסת השמיעו מחאתן - והנה הפציע שר החינוך עם עוד פרס מכונן שהוענק לעוד זוכה מאושר. אך אופס, הפעם היתה זו אשה, יהודית ברוניצקי, שזכתה יחד עם בעלה יהודה בפרס ישראל בתחום התעשייה.

"בישרתי כרגע ליהודית ויהודה ברוניצקי על זכייתם בפרס ישראל לתעשייה", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו וכדי להשיב למבקרותיו מנה אחת אפיים הוא הכביר במילים אודות היתרון המגדרי. "הם גם תרמו לחינוך הטכנולוגי ולקידום נשים בישראל. יהודית מהווה מופת למנהיגות נשית. מזל טוב!".

זה כמובן לא סיפק את המקוננות שהפכו את הזוכה לעלה תאנה מבית מדרשו הגברי של שר החינוך ופתחו בסבב נוסף של קולות הנהי.

אשר לבנט, אין לו אלא להלין על אשת מפלגתו איילת שקד, שדואגת מעת לעת לעדכן את בוחריה על הפעילות הענפה שהיא מחוללת בתחום העצמת הכוח הנשי ברשות השופטת. ואם בבית נפלה השלהבת, מה תאמרנה נשות הכנסת.