יו"ר אייפאק קורא להקמת מדינה פלסטינית (אנגלית)AIPAC

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיגר מכתב חריף לראשי השדולה הפרו-ישראלית אייפאק, המקיימת השבוע את הוועידה השנתית בוושינגטון.

במכתבו מותח דגן ביקורת על מדיניות השדולה שלדבריו מקדמת הקמת מדינה פלסטינית. "אייפאק ברשימת המסרים שלה לבכירים בוושינגטון ובחזון אותו היא מציגה, מציגה את 'פתרון שתי המדינות' (מדינת טרור מעל תל אביב) כעמדתה של מדינת ישראל וארה"ב. וזאת על אף שזו לא מופיעה בקווי היסוד של הממשלה, ולכן אין זו עמדת מדינת ישראל''.

דגן מזכיר כי ממשל טראמפ, בניגוד לקודמו, ''הוציא את פתרון שתי המדינות מהדוח לאסטרטגיה לביטחון לאומי של המדינה והוא לא מופיע שם כעמדת ארה"ב''.

במכתבו לראשי אייפאק כותב דגן, "אנחנו תמהים כיצד ארגון גדול ומשמעותי כמו אייפאק, שסיבת קיומו הוא פעילות פרו-ישראלית בארה"ב, מייצג עמדות של מדינת ישראל (ושל ארצות הברית) באופן כל כך לא מדויק בפני פקידי ממשל בכירים... לא רק שאינו מייצג נאמנה את מדינת ישראל, הוא אף מחבל במאמצים להשיג דיאלוג במזרח התיכון".

לדבריו, ראשי השדולה הפרו ישראלית מכירים את הנושא ואף קיבלו פניות מחברי כנסת אולם עד לרגע זה לא שונתה עמדתם. "אנו מבקשים דווקא כעת לעדכן את הגדרת החזון של אייפאק כך שתייצג נאמנה את עמדת מדינת ישראל".