יובל פרצ'יקוב
יובל פרצ'יקובצילום: דובר צה"ל

שלום אני יובל פרצ'יקוב, בן 21 מחדרה. אני משרת בזרוע הים והשבוע אסיים את קורס החובלים. לאחר הקורס אני אשרת בספינת הטילים מדגם סער 5, אח"י אילת.

התחלתי את דרכי בגיבוש חובלים אשר עבר בהצלחה ובסופו שובצתי במגמת מכונה. השלב הראשון בקורס נקרא שלב הימ"פ (ימאות ופיקוד). הוא מתקיים באילת ומערב קשיים פיזיים ומנטליים רבים.
עברנו סדרות ימאות רבות, הפלגנו על סירות גומי, ביצענו מסעות רבים, טבילות, ושחיות במי הים הקרים של מפרץ אילת בחורף

השלב הזה מבחינתי היה מאוד משמעותי לחיזוק העצמי שלי והבנה של יכולותיי. החלק המשמעותי ביותר בהצלחת הקורס הוא החברים לצוות, הם אלו שמחזקים אותך והופכים להיות המשפחה שלך. בשלב הימ"פ בפרט, הגעתי להרבה נקודות שבירה שהצלחתי לעבור בזכות הצוות המיוחד שהייתי בו.

אחת החוויות החיוביות שזכורות לי משלב זה, היא תחרות בין הצוותים בטילוף (שחייה עם סנפירים) שבה מפקד חיל הים לשעבר (אלוף רם רוטברג) ליווה את הצוות שלי ולבסוף אף ניצחנו.

בהמשך השלבים בקורס התחלנו להתמקצע בתפקיד המבצעי שלנו בספינות ולהצטרף להפלגות רבות על כלי השייט השונים של חיל הים. לצד הידע המקצועי המשכנו לחזק את היכולות הפיזיות והמנטאליות שלנו.

חלק משמעותי בקורס בשבילי היה תהליך הפיתוח של הדמות הפיקודית שלי. הקורס מספק לך ניסיון רב בכל הנוגע לפיקוד ובמקביל מעביר תכנים רבים שמפתחים אותך בתור בן אדם.

חלק נוסף משמעותי בקורס היה המפקדים שלנו. קורס חובלים מלווה אותך בסגל פיקוד מקצועי וחינוכי בעל דוגמא אישית. להיות מפקד על צוערים מהווה קושי רב בשל העובדה שאתה יודע כי יש לך אחריות על דור המפקדים הבא.

הפעם הראשונה שבה הבנתי עד כמה גדולה האחריות שלי, הייתה בתפקיד בשלב השטח. בשלב זה אנו נמצאים בספינות ומתמחים בביצוע התפקיד שנקבל בסוף הקורס. ברגע שיש לך תפקיד משמעותי בכלי ואתה לוקח חלק בשירות המבצעי בספינת הטילים אי אפשר שלא להבין את גודל האחריות.

אני מחכה כבר להגיע לספינה ולבצע את התפקיד שאליו הוכשרתי בתור סגן קצין מחלקת מכונה, לקבל חיילים, להשפיע עליהם ובעזרתם לבצע את כל המשימות המוטלות עלינו, לבצע מבצעים בהצלחה ולנצח במלחמה הבאה.

כעת בתקופת סוף הקורס, אני מתרגש להגיע למעמד הסיום של הקורס לאחר שנתיים וחצי מתישים. אני ממליץ בחום על גיוס לקורס חובלים ושמח להיות חלק ממשפחת חיל הים.