אבי גבאי בועידת אייפא"ק
אבי גבאי בועידת אייפא"קצילום: ג׳ון בואל

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, נשא הלילה (שני) נאום בוועידת איפא"ק המתקיימת בוושינגטון, בפני כ- 18,000 יהודים תומכי ישראל.

"עלינו להיפרד מהפלסטינים", אמר גבאי בפתח דבריו, "ההורים שלי עזבו מדינה בעלת רוב מוסלמי, על מנת להיות חלק ממדינה בעלת רוב יהודי. ואני מתכוון להוקיר ולכבד את הדרך הזו, ולפעול על מנת להגשים את החלום שלהם: מדינת ישראל בטוחה ודמוקרטית ולצידה, מדינה מפורזת עבור הפלסטינים".

בנושא הביטחון אמר גבאי "לעולם לא נתפשר על הביטחון של מדינתנו. עלינו לאחוז במדיניות ביטחונית תקיפה ואגרסיבית, כזו שלא תאפשר לשום משטר שמצהיר על כוונתו לפגוע בנו, לממש את תכניותיו. אנחנו לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. אנחנו לא נאפשר לחיזבאללה לתקוף את תושבי הצפון, בדיוק כפי שלא נאפשר לחמאס בעזה לפגוע בתושבי הדרום".

גם בעת שלום, ישראל חייבת להמשיך ולהיות המעצמה הצבאית החזקה באזור – באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. ומרכיב מרכזי וחיוני בביטחון שלנו הוא הברית אתכם –ארצות הברית של אמריקה. ברית שכמובן מובלת על ידי הערכים המשותפים שאנו נושאים יחד, ואשר התבטאו בדאגה כנה ושותפות עם כל יושבי הבית הלבן מאז 1948. ברית שמעוגנת בתמיכה חוצת המפלגות אשר קיימת בקונגרס.

גבאי הדגיש: "אנחנו חייבים לשמר את התמיכה חוצת המפלגות הזו. זהו נכס אסטרטגי לביטחון ישראל והוסיף כי בהקשר זה, "העבודה שלכם חשובה היום יותר מבעבר".

אבי גבאי בוועידת אייפא"ק


גבאי הוסיף ואמר כי "במשך שנים, אנחנו מתפללים וחולמים על השלום. אומרים בכל יום 'עושה שלום במרומיו'. ולמרות כל הקשיים והמכשולים, אסור לנו לוותר על החלום הזה. עלינו להפוך את החלום למציאות. עלינו להיפרד מהפלסטינים. ההורים שלי עזבו מדינה בעלת רוב מוסלמי, על מנת להיות חלק ממדינה בעלת רוב יהודי. ואני מתכוון להוקיר ולכבד את הדרך הזו, ולפעול על מנת להגשים את החלום שלהם: מדינת ישראל בטוחה ודמוקרטית ולצידה, מדינה מפורזת עבור הפלסטינים".

"על מנת לבנות אמון בין הצדדים, הפלסטינים חייבים להפסיק את ההסתה באופן מיידי", אמר גבאי, "כיוון שההסתה הזו היא בעלת אופי אנטישמי, כיוון שההסתה מובילה להגברת הטרור, וכיוון שההסתה מרחיקה עוד ועוד ישראלים מחלום השלום. הפסקת ההסתה משמעותה הפסקת התמריצים לטרוריסטים. ועל כן על הרשות הפלסטינית לעצור באופן מיידי כל תמיכה כספית במבצעי פיגועים". גבאי התייחס גם למדיניות הישראלית: "בצד שלנו, עלינו לעצור את הבנייה מחוץ לגושים. להפסיק לבנות קרוואנים על גבעות, ולהלל התנחלויות מבודדות – כיוון שאין בהן שום ערך ביטחוני למדינת ישראל".

"אני מאמין ששלום יכול להבטיח ביטחון ארוך טווח למדינת ישראל, ושבאמצעות השלום, ישראל תוכל לא רק להיות חלק מהמזרח התיכון, אלא להוביל את המזרח התיכון. באמצעות חזון, אומץ ומנהיגות, הצעדים המעשיים הללו יכולים לבנות מחדש את האמון ולהצית את התקווה באזור. אני מקווה שהתכנית שיציג הנשיא טראמפ תתחיל בצעדים שיבנו את האמון הזה".

בהתייחסו לתחום הכלכלי, אמר גבאי כי "במשך אלפי שנים, אנחנו, העם היהודי פועלים לפי העיקרון של "כל ישראל ערבים זה לזה". דאגנו אחד לשני, הקמנו קהילות, וסייענו לאלה שהיו זקוקים לעזרה. כעת, כשיש לנו מדינה, אנחנו חייבים להמשיך ולדבוק בערכים הללו, אנחנו גאים בכלכלה החזקה והצומחת שלנו, אבל עדיין, אחד מכל שלושה ילדים בישראל היום, חי בעוני. אני הייתי ילד כזה, וכראש ממשלה, אני מתחייב שאלחם בעוני באותו אגרוף ברזל שבו אלחם באויבינו הגדולים ביותר".

"כלכלה צודקת", אמר גבאי, "היא גם כלכלה נקייה משחיתות. כמדינה וכאזרחים, אנחנו טובים יותר מכותרות החדשות שיוצאות לאחרונה מישראל. הכלכלה החזקה שלנו מבוססת על אנשים מוכשרים, חכמים ויצירתיים יותר מכל מדינה אחרת בעולם. מנהיגים מכל העולם מגיעים לישראל, לא על מנת להצטלם עם פוליטיקאים, אלא כדי לפגוש את ההון האנושי שקיים אצלנו. את אנשי ההייטק, החקלאות, והביטחון שלנו. יותר מכך, יש לנו את הקהילות היהודיות בכל רחבי העולם, אלו הם אחינו ואחיותינו, אורתודוקסים, ולא-אורתודוקסים, קונסרבטיבים ורפורמים, חברים בקהילות ובבתי כנסת, ואלה שלא – כולכם אחינו ואחיותינו. והכותל שייך לכולנו באופן שווה."

בסיום דבריו הודה גבאי לחברים בארגון איפא"ק: "המשיכו להאמין בנס שנקרא מדינת ישראל ודעו כי אמשיך להיאבק למען ישראל שכולנו אוהבים: ישראל בטוחה, ישראל יהודית, ישראל דמוקרטית, ישראל מאוחדת, ישראל שוחרת שלום, בה לכל ילד יש הזדמנות לפרוח. החברים הטובים ביותר של ישראל הם האנשים שנמצאים כאן באולם הזה היום. אני מעריך את המחויבות שלכם לישראל. אני מעריך את האמונה החזקה שלכם בחלום הציוני, תודה רבה על התמיכה שלכם".