הפגנת BDS באירופה
הפגנת BDS באירופהצילום: Stefanie Loos, רויטרס

אזרחים מקנדה קוראים לממשלתם להפסיק את העברת הכספים לקרן החירום של האו"ם "יוניס"ף", זאת לאחר שהתברר שכספים שהועברו מממשלת קנדה לקרן למטרות חינוכיות – נוצלו על ידי הקרן והועברו לארגוני BDS ולפעילי BDS ברחבי העולם, כפי שדווח לאחרונה בדו"ח של ארגון NGO מוניטור.

האזרחים, תושבי קנדה מהערים טורונטו, ומיססוגה, ניאגרה ועוד, הם תומכי ישראל וחברים בארגון "לב העולם", שבמסגרת פעילותו נאבק ב- BDS ובתנועות החרם על מוצרים מיו"ש. במסגרת פעילותם בארגון חתמו על עצומה בה נכתב כי כספים שהיו מיועדים למטרות חינוכיות לילדים "מועברים על ידי יוניס"ף לארגוני BDS ברחבי העולם".

עוד נכתב: "פעילי ה- BDS פועלים ליצור דה לגיטימציה למדינת ישראל, על ידי הפצת שקרים באופן מאסיבי לקהל שאינו מודע לעובדות בשטח.. תנועות החרם נגד ישראל הן האנטישמיות בצורתה המודרנית.

אנו, כאזרחי קנדה ותומכי ארגון 'לב העולם' הפועל למען ההתיישבות הישראלית ביו"ש, קוראים לממשלת קנדה לעצור כל העברה של כספים לקרן יוניס"ף עד שיובהרו מחדש יעדיהם של הכספים ועד אשר תספק הקרן הוכחות כי הכספים מועברים למטרות שלשמן נתרמו".

העצומה הסתיימה בבקשה לצעד לתיקון הנזק מצד ממשלת קנדה, ע"י העברת אותו סכום כסף למפעל ההתיישבות ביו"ש, ש"מושמץ בוקר וערב ע"י ארגוני ה- BDS".

עוד" נתי רום, מייסד ארגון "לב העולם", מסר: "לא ייתכן שממשלה של מדינה שמכבדת את עצמה תמשיך להעביר כספים לקרן שהוכח כי היא אינה מעבירה אותם ליעדיהם ובמקום זאת מנצלת את נדיבותה של המדינה התורמת לצורך העברת הכספים לארגוני חרם על ישראל, אנטישמים ברובם ומעוררי פרובוקציות.

אני תקווה כי ממשלת קנדה תסיים לאלתר את הקשר עם הקרן הזו ובעקבותיה מדינות נוספות".