בעימות מול תהילה פרידמן מ"נאמני תורה ועבודה" בתוכניתו של שרון גל ברדיו גלי ישראל, התייחס הבוקר (שני) יו"ר תנועת המשפחה, גיל רונן, לטענות לגבי אפליית נשים בפרסי ישראל.

רונן ציין כי יותר מ-20% ממקבלי פרס נובל לאורך הדורות הם יהודים, ורובם הגדול גברים ואשכנזים. "אז מה זה אומר?", שאל, "שהעולם אוהב יהודים אשכנזים? אני חושב שהעולם שונא יהודים. אבל בכל זאת נותנים להם את הפרסים כי כנראה שיש מקומות שבהם בכל זאת בודקים הישגים".

פרידמן טענה כי כל הזוכים ראויים ומרשימים, ואולם "מדינת ישראל בורכה גם בנשים מצויינות בתחומן, עתירות כשרונות, ומצב שבו אין אף כלה של פרס ישראל היה נראה לי מצב ממש לא סביר".

"זדון בוודאי שאין כאן וגם לא איזו קונספירציה", הוסיפה. היא סיפרה כי כשאישה מצויה בהריון, "היא פתאום רואה מלא מלא נשים בהריון מסביב. יש אפקט כזה. פתאום את רואה אותן ברחוב ובקניון. כנראה שהמוח שלנו מתובנת ככה שאנחנו רואים אנשים שדומים לנו. הסתכלתי על ועדות הפרס. היו שמונה ועדות, בראש שבע מהן עמדו גברים. רוב המשתתפים בוועדות, מומחים בתחומם, היו גברים. מטבע הדברים הם יותר רואים מומחים גברים. אני לא חושבת שיש פה כוונת מכוון אבל בשביל לשנות את הדברים נדרש מאמץ".

"נשים וגברים הם פשוט מאוד, מאוד שונים", הדגיש רונן. "וזה משהו שהעסקניות בתחום של הפמיניזם רוצות שנשכח כי מאוד חשוב להן ללבות כל הזמן איזו תחושה של קיפוח, כי בלי זה לא תהיה להן פרנסה". הוא ציין כי נשים מהוות רוב מוחץ במקצועות כמו סיעוד, עבודה סוציאלית והוראה בגיל הרך, בעוד שגברים נוטים לתחומים הריאליים, שבהם גם מוענקים רוב פרסי ישראל.

"נשים פשוט מאוד חושבות אחרת", אמר. "ואני חושב שהגיע הזמן שנכבד את זכותן של נשים להיות שונות. "אם מחר יהיו פרסי ישראל גם בתחומים הנשיים המובהקים, אז יהיו לך כמה נשים שיזכו בפרס מדי שנה".