ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, נשאה הלילה (שלישי) דברים בוועידת איפא"ק המתכנסת בוושינגטון.

בנאומה סיפרה היילי כיצד הנשיא דונלד טראמפ, זמן קצר לאחר שנבחר, פנה אליה וביקש ממנה לשמש שגרירת ארה"ב באו"ם.

"אמרתי לנשיא שאני אהיה חייבת להיות מסוגלת להגיד מה שאני חושבת. 'ניקי, זו בדיוק הסיבה שאני רוצה שתעשי את זה'", אמרה השגרירה.

"האחראי על המשא ומתן מטעם הפלסטינים, סאיב עריקאת, יעץ לי לא מזמן לשתוק. מר עריקאת, אני תמיד אתייחס אליך בכבוד, אבל אני לא אשתוק", הדגישה.

היא תיארה את הצעת ההחלטה 2334, שגינתה את הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון ועברה במועצת הביטחון בימיו האחרונים של ממשל אובמה, כ"יום מביש לאמריקה" והוסיפה: "ביום הראשון שלי בתפקיד הבטחתי לשגריר ישראל דני דנון שאצלי זה לא יקרה עוד לעולם. ואני גאה לומר שזה לא קרה שוב".

בהתייחסה להכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל אמרה היילי "ידעתי שירושלים היתה ותמיד תהיה בירת ישראל. זה לא משהו שנוצר על ידי מיקום של שגרירות. זה לא משהו שנוצר על ידי החלטה אמריקאית. אמריקה לא הפכה את ירושלים לבירת ישראל. מה שהנשיא טראמפ עשה זה להכיר במציאות שהוכחשה זמן רב מדי. ירושלים היא בירת ישראל, זאת עובדה, ולנשיא טראמפ היה אומץ להכיר בעובדה הזו. מתישהו בעתיד, יבוא יום שבו כל העולם יכיר בכך".

"אני מקווה להצטרף לשגריר שלנו, דיוויד פרידמן, ביום שבו נפתח את השגרירות האמריקנית החדשה שלנו בירושלים. ישראל לא הולכת לשום מקום. כשכולם יבינו את זה, יהיה שלום", סיכמה.