רקפת רוסק-עמינח
רקפת רוסק-עמינחצילום: פלאש 90

קבוצת לאומי הציגה היום את הדו"חות הכספיים שלה לשנת 2017 מהם עולה כי הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם במהלך השנה ב-2.3 מיליארד שקלים. תשואה להון הסתכמה ל-8.9%.

הגידול בתשואה להון נבע בעיקרו מהמשך עליה בהכנסות לצד ירידה בהוצאות.

בנוסף אישר דירקטוריון הבנק חלוקת דיבידנד בגובה של 40% מהרווח הנקי לרבעון הרביעי בסך של כ-342 מיליון שקלים. הדיבידנד הכולל בגין שנת 2017 הסתכם לסך של כ-969 מיליון שקלים.

בשנה שעברה, לצד פיתוח לאומי דיגיטל, השיק הבנק בהצלחה בשנת 2017 את אפליקציית PEPPER.

יו"ר דירקטוריון לאומי, דוד ברודט, אמר כי "הדו"ח הכספי השנתי של קבוצת לאומי המסכם את שנת 2017 מעיד כי אנו קוצרים את פירותיה של האסטרטגיה שהתווה הדירקטוריון ושיושמה בצורה יוצאת-דופן על ידי מנהלי ועובדי הקבוצה: אסטרטגיה המבוססת על ראייה ארוכת-טווח, עקביות, נחישות והעזה. כאשר עיקר ההכנסות והרווחיות נובעים מעסקי הליבה, אנחנו יודעים שאנחנו נמצאים על המסלול הנכון".

מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, הוסיפה כי "תעשיית הבנקאות הגלובלית חווה שינויים אדירים המשנים את המודל העסקי ואת פני העולם הפיננסי כולו. כדי להתאים את לאומי לעולם המשתנה התווינו אסטרטגיה מדוייקת ובהתאם אנו מובילים תהליך טרנספורמציה שמייצר שיפור עמוק ומתמשך בפעילות הקיימת שלנו, ובמקביל אנו משקיעים בחדשנות ובפיתוח יכולות המתאימות לעולם הבנקאות המשתנה - היינו הראשונים להשקיע בדיגיטל וראשונים להשיק את פפר".