פולין
פוליןפלאש 90

אלמונים השחיתו את ביתו של מדריך תיירים במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

המדריך, דייגו אודרו, מתגורר בעיר קרקוב ועובד כמדריך במוזיאון מחנה ההשמדה הגרמני לשעבר אושוויץ-בירקנאו כבר שנים ארוכות.

הוא סיפר לכלי התקשורת בפולין כי כאשר יצא מביתו לפני מספר ימים נדהם לגלות את כתובות הגרפיטי על קירות ביתו, כאשר בין היתר ריססו האלמונים "פולין לפולנים" לצד מגן דוד, ואת הכתובת "אושוויץ רק עבור מדריכים פולניים".

לפני מספר ימים הביעה המפקחת על החינוך במחוז קרקוב, ברברה נובאק, את דעתה כי "באושוויץ צריכים להדריך מדריכים פולניים בלבד על מנת להדגיש את הנרטיב הפולני ולא הזר באושוויץ" ויתכן כי דבריה הובילו למעשה הונדליזם. משטרת קרקוב פתחה בחקירה בנסיון לאתר את המשחיתים.

"אנשים גורמים לך להרגיש כאילו אתה לא חלק מהקהילה, כי אתה לא פולני. זה כואב לי כי אני מעורב לחלוטין כאן. אני נפגש לא רק עם איטלקים אלא בעיקר עם פולנים, אני אוהב את קרקוב ופולין יותר מדי על מנת לעזוב. אני רק רוצה להימנע מפוליטיזציה של המצב. זה פשוט עצוב שאושוויץ הפך להיות כעת סלע מחלוקת, זה לא צריך להיות כך", סיפר המדריך.

הוא הוסיף כי הוא מודאג מהאווירה בפולין. "אני גר בפולין כבר 11 שנים אבל מרגיש חוסר סובלנות גובר כבר שנה. אני שומע לעיתים קרובות שאני לא צריך לקחת חלק באירועים מסויימים כי אני לא פולני ואני צריך לחזור למקום ממנו באתי. אני לא מתכוון לעשות זאת. אני אוהב את פולין, וכל חבריי ומשפחתי מתגוררים כאן".