"כדורסל הוא דרך לחינוך למצוינות"

במהלך גמר ליגת החמ"ד בכדורסל שוחח ערוץ 7 עם שרוני רועי, מנהל ליגת החמ"ד, ועם פרשן הכדורסל הבכיר אלי סהר על האירוע ועל תרבות הספורט המתפתחת במגזר הדתי לאומי.

רועי סיפר כי בטורניר השתתפו תחילה 30 קבוצות בבתים אזוריים ולאט לאט נותרו הטובות ביותר שהגיעו לחצאי הגמר האזוריים ומשם המשיכו שתי קבוצות עד לגמר הארצי.

הוא מספר על התגובות שקיבל עם קידום יוזמת הליגה, "לא נתקלנו ב'לא', אבל לא היה קל. היה צריך להניע ראשי ישיבות ומנהלים כדי שיאמינו בפרויקט. היום אני חושב שאנחנו נמצאים בשלב טוב שמבינים שזה נותן הרבה למוסד החינוכי".

רועי מסביר שמעבר לתחרותיות הליגה מעודדת תלמידים צעירים למצוינות בחינוך גופני וגם מוציאה אותם מהמחשב והסמראטפון.

מנהל הליגה אומר כי הוחלט להשקיע בהפקה, "אם אנחנו עושים את זה, אז עושים את זה כמו שצריך. נכנסנו פה לסטנדרטים של התאחדות הספורט ובתי הספר זה סטנדרט אחר לגמרי ממה שאנחנו מכירים".

פרשן ערוץ הספורט וישראל היום אלי סהר שהגיע לאירוע אמר, "זה מחזיר אותי לימים שהייתי נער וחבל שצלנו לא הייתה כזאת ליגה".

סהר חושב שיש שינוי בגישה של מוסדות החינוך ושל הציבור הדתי לספורט אך עדיין יש חשדנות, "יש גישה חדשה, אבל עדיין ההורים רוצים שהילד יהיה עורך דין או רואה חשבון, לא כל כך דוחפים את הילד להיות ספורטאי גם המעטפת של הספורט המקצועני בגלל כל הנושא של השבת והשעות הרבות שצריך להשקיע זה גם חסם, אבל אתה רואה שכל כך אוהבים ספורט".

סהר גם רואה בספורט הקבוצתי ערכים נוספים, "כדורסל למשל מטפח הרבה ערכים, לא רק לנתח, גם לשחק בקבוצה, להתאושש ממשברים, להרים מישהו שהחטיא. יש בו כל כך הרבה ערכים חברתיים שאם אתה מיישם אותם זה סוג של חינוך למצוינות ולהצלחה. כל כך הרבה דברים יש בכדורסל".