קידר: מי שרוצה שלום במזרח התיכון נתפס כאחד שהפסיד את המערכהחזקי

יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי ומרצה באוניברסיטת בר-אילן, ד"ר מרדכי קידר בכנסת: "אתם באמת רוצים לעצור את ההסתה? פעם סגרתם תחנת טלוויזיה או רדיו לרשות הפלסטינית? אתם אומרים כל הזמן מאשימים את בג"ץ, הגיעה הזמן שאתם חברי הכנסת תתחילו לתפקד".

"אנחנו אשמים בכך שאנשים כמו ג'בריל רג'וב עדיין הולך חופשי. אבו מאזן בתור מממן טרור איך הוא עדיין נשיא הרשות? אנחנו אשמים".

"אני שומע אנשים כמו ח"כ גליק שמדברים על שלום. צריך להבין איך שומעים את זה בצד השני. מי שמבקש שלום מתפרש כאדם שהפסיד את המערכה, חלש ומבקש רחמים ורק שישאירו לו את הראש לכתפיים. כך נתפס כל אדם, הן מימין והן משמאל".

לדבריו מבקשי שלום עכשיו הופכים את המחיר עבורו לגבוה הרבה יותר. "אנחנו צריכים להגיד דבר מאוד פשוט לערבים, אנחנו לא צריכים שלום, קודם אתם תעשו שלום בניכם ואחר כך נצטרף. אתם לא יודעים מה זה שלום. בעולם הערבי אין מושג כזה שלום. ערבי בלי מלחמה לא יכול להיות ערבי. מלחמה עם החותן, עם אשתו או עם מדינה אחרת. זאת התרבות שם. הם רואים במלחמה את הדרך היחידה לנהל את המשא ומתן. שאנחנו אומרים שאנחנו רוצים שלום זה אומר שאנחנו מכירים בעובדה שנוצחנו ומתחננים לקבל פיסת שלום. צריך לשאול את הערבים כמה אתם נותנים לנו כדי לקבל מאתנו שלום. רק כך אפשר להגיע לשלום אמתי".