הונדליזם במקווה
הונדליזם במקווהצילום: דוברות המשרד לשירותי דת

תושבי המושב בורגתא שבעמק חפר נדהמו לגלות שאלמונים הרסו את מקווה הטהרה החדש ביישוב שבימים אלו היה אמור להיחנך.

"ככל הנראה הפשע ארע ביום שבת. פועלים שהגיעו למקום נדהמו לגלות את ההרס הרב שנזרע במקום", סיפר משה, אחד מתושבי המושב. ראש המועצה הדתית בעמק חפר, יאיר בטיטו, הגיש תלונה במשטרה.

"המאפיין של הפסיפס האנושי שבחר לגור בעמק חפר הוא האחדות והיכולת להכיל דעות ורעיונות שונים. רוב הציבור אינו דתי אך נושאי הדת נעשים בשיתוף פעולה מלא בין יו"ר המועצה האזורית וחברי המועצה לבין המועצה הדתית ורבני המועצה, דבר הבא לידי ביטוי גם בהתנהלות בתוך היישובים של קידום פעילות רוחנית בדרכי נועם", מציין בטיטו.

בעקבות המקרה פנה השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי לשר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן וביקש ממנו לבדוק מה בכוונת המשטרה לעשות עם התלונה שהוגשה. כמו כן, בכוונת מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס לקיים סיור במקום.

במשרד לשירותי דת מציינים שראשי מועצות דתיות נתקלו בעבר במקרים מסוג זה ומקווים שמשטרת ישראל אכן תמגר את תופעת השחתת מבני דת.

בתוך כך, ח"כ דני סיידא שוחח אף הוא עם ראש המועצה הדתית בעקבות המקרה, והגיש שאילתה לשר לביטחון פנים בנושא השחתת מבני דת. סיידא ביקש לדעת כמה תלונות הוגשו במשטרה על השחתת מבני דת בשנים 2017-2016 וכיצד מתקדמת חקירת המשטרה בנושא השחתת המקווה בבורגתא.