גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (רביעי) להתפתחויות בחקירת פרשת בזק ולהפיכתו של ניר חפץ לעד מדינה ואמר כי "חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו אינה נעשית ממניעים פוליטיים או אחרים".

"למשטרה יש עצמאות מוחלטת בלי שום קשר אליי בכל קבלת ההחלטות", ציין ארדן בראיון לכאן רשת ב'. "אמרתי פעמים רבות שאני מגבה את המפכ"ל ואני דוחה את ההאשמות שיש פה מניעים פוליטיים זרים שעומדים מאחורי החקירות".

השר הוסיף כי "הפנייה לחקור את דברי המפכ"ל על מעקבים נגד חוקריו עדיין בבדיקה. זה עניין שחובה לחקור אותו ויש להפיג את החששות ממה שהציבור עלול לחשוב בהקשר הזה".

"אני חייב לומר שיש לי אי נוחות מכך שעד מדינה יוצא בלי עונש", אמר ארדן, "הוא גם עבריין, ולא כזה שפעל ממניעים מוסריים. לא נכון לפטור אותו מעונש לחלוטין. אני מבין את השימוש בכלי הזה כדי לנסות להגיע לחקר האמת. זה לא עושה תחושה נוחה שיש הרבה עדי מדינה נגד נתניהו".

ארדן אמר עוד על חקירות ראש הממשלה נתניהו כי "אני חושב שהציבור אולי יותר חכם לפעמים מכל מיני פרשנים שיושבים באולפנים. יכול מאוד להיות שהצטברות הפרשיות והפרסומים על עדי מדינה ומה היה בחקירות, מעוררים אמפתיה כלפי רה"מ. ראש הממשלה חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת, והפרסומים בתקשורת אולי יוצרים תגובת נגד".

בהתייחס למשבר סביב חוק הגיוס אמר ארדן: "אני מאוד מקווה שלא נלך לבחירות, זה יהיה מיותר מאוד. לא ראש הממשלה יזם את המשבר הזה, גם בתוך הסיעות החרדיות אנחנו שומעים דעות שונות. אני באמת מנסה לנתח את האינטרסים הפוליטיים של כולם, כולל של המפלגה שלי, ואני באמת לא חושב שיש אינטרס להגיע לבחירות בחודשיים הקרובים".

על רקע החשדות נגד ניצב רוני ריטמן, בגין הטרדה מינית של קצינה במשטרה, אמר השר כי "לא ראוי שניצב ריטמן יהיה מועמד לתפקיד כמו מפקד מחוז או ראש אגף התנועה".