טקס סיום קורס חובלים, הערב
טקס סיום קורס חובלים, הערבצילום: דובר צה"ל

טקס סיום קורס חובלים מחזור 136 התקיים היום במעגן דרור המשמש כמעגן הצוללות החדש שבבסיס חיפה של זרוע הים.

הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל הים, האלוף אלי שרביט.

במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרים הטריים והוענקה להם דרגת סגן. קורס חובלים הוא קורס קצינים התנדבותי ויוקרתי המכשיר את מפקדי העתיד של זרוע הים, אשר יפקדו בכלי השיט המתקדמים ביניהם ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות.

סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי אמר בטקס כי "צה"ל מתמודד עם חמש זירות לאורך הגבולות, הכוללות ארגוני טרור המפרים כשיטה את הדין הבין לאומי ומתעלמים ממוסר וערכי אנוש. חמש זירות ועוד אחת מרכזית- איראן, המזינה חלקים רבים מהטרור במזרח התיכון ומנסה לערער את יציבותו".

"למודי ניסיון אנו מתכוננים, מתעצמים ומתאמנים בלי הפסקה. אנחנו, דור העצמאות, הדור שגדל לתוך העצמאות, נוטים לראות בהוויה שלתוכה נולדנו, בעצם קיומה של המדינה, דבר טבעי וקבוע, חלק מסדרי עולם. אך אל לדבר להיות מובן מאליו: המשימה להגן על כל אשר הושג, לפתח ולשכלל, מוטלת על כתפינו- צה"ל וחיל הים. עכשיו זה התור שלנו, עכשיו זה הדור שלנו ואתם החובלים הצעירים מצטרפים אליו. על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות שמבטאות אחריות כבדת משקל", הוסיף כוכבי.

הוא פנה אל מסיימי הקורס ואמר להם, "ברכתי והערכתי הרבה לכל אחד ואחת מכם. נבחרתם מבין רבים, סומנתם וסיימתם מסע ארוך ותובעני שבסופו אתם מצטרפים למשפחת הקצונה. זכרו, קודם להיותכם אנשי מקצוע אתם קצינים. קצין זה לא דרגה אלא תכונה, המגלמת התנהגות ערכית, דוגמא אישית ודרך ארץ. המגדיר השני של קצין הוא משימתיות וכושר ביצוע המבוסס על חשיבה מעמיקה. אתם מצטרפים לחבורת הפיקוד של זרוע הים, אשר לאורך שנים קידמה את יכולותיו של החיל והביאה אותו להתמקם בחזית היכולות המבצעיות, כשבחרטום מיטב הטכנולוגיות וחשוב מכך, מיטב האנשים".

מפקד חיל הים, האלוף אלי שרביט הוסיף כי "בתקופה מורכבת זו בה מדינת ישראל נתונה במערכה מתמשכת במספר חזיתות, מקומה של זרוע הים על יתרונותיה, לא נפקד".

"בעשרים ושמונת החודשים האחרונים צלחתם את אחד מהמסלולים הקשים, הארוכים והמאתגרים בצה״ל. מסלול שטמן בחובו לילות רבים ללא שינה וימים מלאי אתגרים, במהלכם נדרשתם להתעמת עם הקשיים שנקרו בדרככם כבדרך שגרה. השלב בו אתם מצויים כרגע הוא אמנם סופו על הקורס, אבל הוא רק תחילתו של שירותכם המבצעי ואתם תמצאו את עצמכם בליבה של עשיה מבצעית פורצת דרך בזירות קרובות ובזירות רחוקות מהר יותר מכפי שציפיתם", הוסיף שרביט.

הוא בירך את מסיימי הקורס ואמר, "בחודש הבא תחגוג מדינת ישראל את שבעים שנות עצמאותה. חירותה וריבונותה של מדינתנו נשענות על כתפיהם של אלו הנושאים בעול הגנת המדינה ובשמירה על ביטחונה- ואתם ביניהם. אני סומך עליכם ומשוכנע בהצלחתכם. צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום".