Juniper Cobra

מערכת הביטחון נמצאת היום (חמישי) בשיאו של תרגיל גדול שמקיים צה"ל יחד עם הפיקוד האירופי של צבא ארצות הברית. התרגיל המשותף, זכה לכינוי 'ג'וניפר קוברה 2018'.

התרגיל מתרחש בישראל החל משנת 2001, ומתקיים עכשיו בפעם התשיעית. מדובר בתרגיל המשותף הגדול ביותר אותו מקיימים צה"ל והפיקוד האירופי בצבא ארצות הברית.

מטרות התרגיל הן: חיזוק שיתוף הפעולה, התיאום והלמידה ההדדית בין שני הצבאות, וכן שיפור הכשירות להגנה מפני איומי ירי תלול מסלול.

בתרגיל נוטלים חלק מעל ל-2,500 חיילי צבא ארצות הברית, שמוצבים בשגרה באירופה וכ-2,000 חיילים ממערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, מיחידות לוגיסטיות, מתחום הרפואה וכן מיחידות נוספות בצה"ל.

התרגיל מדמה תרחיש בו יגיעו לישראל כוחות אמריקאים ויפעלו לצד מערך ההגנה האווירית במשימת הגנת שמי המדינה.

הכוחות מתמודדים עם תרחישים של איומי טילים בגזרות שונות, בעזרת סימולציות של מערכות ה"חץ", "כיפת ברזל", "פטריוט" ומערכת "קלע דוד", שנכנסה למבצעיות באפריל 2017.

"תרגיל 'ג'וניפר קוברה' 2018 הוא נדבך נוסף בשיפור מוכנות צה"ל וחיל האוויר ללחימה והתמודדות מול איום תלול המסלול", מבהיר מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ'. "התרגיל ממחיש את שיתוף הפעולה ההדוק והאסטרטגי בין צה"ל וצבא ארצות הברית. במהלך השבועות הקרובים נתרגל תרחישים מאתגרים ומורכבים המותאמים למציאות המבצעית".

הגנרל ריצ'ארד מ' קלארק, מפקד כוח המשימה המשולב בישראל מוסיף כי "ארצות הברית וישראל נהנות משיתוף פעולה צבאי מתמשך ועוצמתי, הנשען על אמון שנבנה בעשורים של שיתופי פעולה. תרגיל 'ג'וניפר קוברה' מספק לנו הזדמנות להמשיך ולחזק את מערכת היחסים בין שתי המדינות, להעצים את יכולת הפעולה המשותפת ולהמשיך לייצר עשייה משותפת מקצועית עם השותף הישראלי".