לוחמי צה"ל בשער בין הישוב פסגות לאל בירה. ארכיון
לוחמי צה"ל בשער בין הישוב פסגות לאל בירה. ארכיוןצילום: הלל מאיר/TPS

שני ניסיונות לפיגועי ירי נגד עמדות צה"ל בתוך שעה אחת במוצאי השבת.

סמוך לחצות בוצע ירי לעבר עמדת צה"ל סמוך למעבר ביתוניא שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". בנקודה נמצאו מספר תרמילים.

מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק וכי כוחות צה"ל החלו בסריקות בניסיון לאתר את המפגעים.

כשעה לפני כן ירו מחבלים לעבר עמדה של צה"ל הממוקמת בסמוך ליישוב פסגות. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

סמוך ליציאת השבת, נורה ונהרג פלסטיני בן 21 מהכפר עוריף שבאזור שכם במהלך עימות בין מתפרעים פלסטיניים למתיישבים.

כוח של צה"ל הגיע למקום כדי להפריד בין הצדדים ובמהלך ניסיונות ההפרדה נורה הפלסטיני. עדיין לא ברור מי ביצע את הירי. בצה"ל אומרים כי נסיבות המקרה מצויות בבדיקה.

ביישוב יצהר סיפרו כי "לקראת צאת השבת זיהתה עמדת תצפית שני ערבים עולים מהכפר עוריף לעבר שכונה ביצהר ובידם חפץ בוער. עד להגעת כוח צבאי למקום התפתח עימות בין מתיישבים שיצאו להרחיק את הערבים. הכוח שהגיע לכפר הותקף בידי המון מתפרעים".

במהלך השבת גם הותקף רכז הביטחון של היישוב על ידי ערבים מהכפר מדאמה שהתקרבו לשכונת נחלה בצפון היישוב. רכז הבטחון נסע לעבר הנקודה אליה הגיעו הערבים שארבו לרכב, יידו אבנים לעברו וניפצו את החלון. הוא הצליח לחמוק מהמתקפה לאחר שיצא במהירות דרך הכפר.

בנוסף, סמוך לכניסת השבת התקיימו שתי התקפות ערביות במקביל: ערבים מהכפר מדאמה מצפון ליצהר עקרו עצים בכרם השייך לתושב יצהר. זו הפעם החמישית בחודשיים האחרונים בה סובל הכרם מהתנכלות ערבים, הפוגעים בעצים ובמערכת ההשקייה. כוח צבאי שהגיע למקום הצליח לתפוס על חם את אחד הפלסטינים שהשתתף בהשחתה ועצר אותו.

במקביל, עלתה קבוצת ערבים מהכפר עינאבוס מדרום ליישוב והתקרבו לשביל הבטחון. עד להגעת כח צבאי למקום, יצאו מתיישבים להרחיק את הערבים ובמקום התפתח עימות בסופו הרחיק כוח צבאי את המתפרעים לעבר הכפר.

"אנו חווים התקפות טרור של ערבים מהכפרים הסמוכים ליישוב, כמעט על בסיס יומי", אומר אוריה כהן, יו"ר מזכירות יצהר. "אבל ארגוני השמאל הקיצוני נותנים רוח גבית לטרור הערבי ומפנים אצבע מאשימה לעבר המתיישבים. אנו מעריכים את פעילות כוחות הביטחון וקוראים לדרג הפיקודי להתעשת ולהתחיל לטפל בהתקפות הערבים מבעוד מועד. אפשר להקדים תרופה למכה בביצוע מעצרי מנע בכפרים על מנת למנוע את אירועי החיכוך".

אתמול נהרג פלסטיני מחברון שניסה לפגוע בחיילים במהלך הפרת סדר שכללה יידויי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר החיילים שהגיבו בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות.