"אנחנו לא הפראיירים של הקואליציה"דוברות המחנה הציוני

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אומר אחר הצהריים (ראשון) כי מפלגתו מעוניינת בהקדמת הבחירות, אך לא תסייע לסיעות הקואליציה לדחות אותן.

"אני שומע ומקבל מסרים מסיעות הקואליציה. מציעים לנו להתנות את הקדמת הבחירות בכך שנדחה אותן לספטמבר או לתאריך רחוק אחר. אנחנו לא פראיירים שלכם ולא תשתמשו בנו כחלק ממשחק של חישובים פוליטיים שנועד לטרפד את הקדמת הבחירות", אמר גבאי בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה ומקור ראשון.

הוא הוסיף, אני רוצה להיות ברור: אנחנו נתמוך בהקדמת הבחירות למועד הכי מוקדם שניתן".

גבאי טען כי השרים כחלון ובנט מגבים את ראש הממשלה תוך ויתור אידיאולוגי. "לדאבוני, שותפיו הקואליציוניים של נתניהו החליטו שבפוליטיקה אפשר לוותר על ערכים. הם נלחמים על מנת לשמר את שלטונו במקום לנצל את ההזדמנות וללכת לבחירות".

הוא הוסיף כי "כשמתבוננים על שנות השלטון הנוכחי, ניתן לזהות באופן ברור רצף ארוך ומסוכן, שיטה של ממש, שמייצרת בכל יום – אויב חדש. ואין זה אויב אמיתי, זה לא איראן ולא חיזבאללה ולא חמאס. אלא אויבים מומצאים, מבית. אנחנו מדברים על הנשיא, על בית המשפט העליון, על צבא ההגנה לישראל והרמטכ"ל, על המשטרה והמפכ"ל העומד בראשה, וכעת גם היועץ המשפטי לממשלה".

"על פי ראש הממשלה נתניהו, כולם אויבי העם החדשים. כולם מסכימים, כי אלה הם כלל לא אויבים. אלה הם סמלי המדינה הדמוקרטית שלנו. בכירי שומרי הסף של כולנו. ראשי המערכות הממלכתיים של מדינת ישראל. ראש הממשלה פיתח באופן מחושב ומכוון שיח חוזר ונשנה של 'אנחנו והם'. השיטה החלה עוד טרם החקירות. ראינו את זה כבר בערב הבחירות האחרונות, עם 'הערבים נוהרים לקלפיות'. אותה אמירה גזענית ומסוכנת, המסיתה כלפי 20% מאזרחי ישראל", דברי גבאי.

הוא נימק את הדברים ואמר, "אנחנו רואים את זה עם רדיפת גופי השמאל, עמותות וארגונים, שמואשמים חדשות לבקרים בבגידה ומנהלים כלפיהם רדיפה פוליטית. זה התפתח לכדי מלחמת חורמה בגופי התקשורת החופשית בישראל, בעיתונאים ובכותבים, שהפכו בין לילה לעוכרי ישראל. זה נמשך לתוככי המערכת הציבורית, באמצעות חיסול שיטתי של מעמד שומרי הסף הציבורי, ממנים אנשים לפי נאמנות ולא התאמה".

"לאחרונה ביתר שאת, הופנתה שיטה זו כלפי לב ליבה של מערכת אכיפת החוק בישראל, כאשר בית המשפט, הפרקליטות, ואפילו המשטרה – מצויים תחת מסע חסר תקדים של הכפשה ודה-לגיטימציה.
פעם קראו לזה 'הפרד ומשול'. היום אפשר לקרוא לזה 'הסת ומשול', סיכם יו"ר המחנה הציוני.