פרקליט המדינה, שי ניצן
פרקליט המדינה, שי ניצןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליט המדינה, שי ניצן משיב לביקורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו על גיוס עדי מדינה ואומר כי שימוש בעדי מדינה סייע בעבר בתיקים רבים.

"לעולם לא נגייס עד מדינה ונאמר לו לשקר כדי להפליל אדם אחר", הוסיף ניצן.

בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה ומקור ראשון אמר הפרקליט, "תנאי בסיסי לחתימת הסכם מסוג זה הוא שהשתכנעו כי הוא דובר אמת וניתן למצוא ראיות תומכות לדבריו. כל הסכם כזה נבחן בארבע עשרה עיניים".

הוא הוסיף כי "עדות עד מדינה, שמטהרת את השחיתות הציבורית, יש לה ערך עצום לכולנו. יש לזכור כי עבירות שחיתות, ובייחוד שוחד, לא מתבצעות בראש חוצות. כדי להיכנס לחדר, למארג הסודי של תן וקח, יש צורך להיכנס דרך סדק צר. לעתים רק עד מדינה יכול להציץ דרך סדק זה".

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח בשבוע שעבר ביקורת חריפה על גיוס עדי המדינה נגדו בפוסט שפרסם בפייסבוק.

"אני לא נוהג להגיב על 'הכותרות המרעישות' כביכול. אבל קראתי משהו באחד העיתונים שגורם לי לחרוג ממנהגי. קראתי על אדם שנלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים, אומרים לו: 'שקר, תהיה עד מדינה' - והוא מסרב. קשה להאמין שבמדינת ישראל, בדמוקרטיה שלנו ב-2018, יש דברים כאלה", כתב נתניהו.

הוא הוסיף, "אני רוצה להגיד כמה מילים על תעשיית עדי המדינה. לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזה עבירה. מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: ״החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכל, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו".

לטענת נתניהו, אם היה ממש בחקירות נגדו לא היה צורך בעדי מדינה. "כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד ועוד עד מדינה ועוד עד מדינה זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום. אז הם ימשיכו בשלהם ואני אמשיך בשלי, בעשייה ההיסטורית כאן למען מדינת ישראל. וימים יגידו עד כמה הביקור הזה היה חשוב לביטחון ישראל".

נתניהו: "גם אלף עדי מדינה לא יעזרו"דוברות נתניהו