נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטיןצילום: רויטרס

הליגה נגד השמצה יוצאת הערב (ראשון) נגד דברי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שרמז כי יהודים יכולים להיות אלו העומדים מאחורי ההתערבות בבחירות לנשיאות בארה"ב בשנת 2016.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, אמר כי "בעוד הממשלה הרוסית מתמודדת עם עדויות הולכות וגוברות ושאלות חדשות בדבר מעורבות אפשרית בבחירות בארה"ב, הנשיא פוטין, באופן ביזארי, שיחק במשחק האשמות והפנה את האצבע המאשימה כלפי יהודים ומיעוטים אחרים במדינתו".

"זה מטריד ביותר לראות את הנשיא הרוסי מעניק חיים לסטריאוטיפים אנטישמיים קלאסיים שליוו את מדינתו במשך מאות בשנים, באמירה שנשמעת כאילו נלקחה מהפרוטוקולים של זקני ציון. אנו חיים בתקופה בה אלימות על רקע אנטישמי בעלייה ולמילים יכולות להיות תוצאות מרחיקות לכת, במיוחד כשהן נאמרות על ידי דמויות פוליטיות או נבחרי ציבור כגון הנשיא פוטין. אנו מקווים שהוא יבהיר במהירות את דבריו לפני שהם יגרמו נזק נוסף לקהילות כלפיהן הפנה אצבע מאשימה", הוסיף גרינבלט.

נזכיר כי פוטין אמר בסוף השבוע, שאין זה מעניין אותו אם אזרחי רוסיה ניסו להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016, שכן אף אחד מ-13 האזרחים המואשמים בהתערבות בבחירות אינו קשור לשלטון הרוסי.

"אז מה אם החשודים רוסים? יש 146 מיליוני רוסים. מי החליט שדווקא הרשויות ברוסיה או אני, שלחנו מישהו לעשות משהו כזה? מי שפעל כך אינו מייצג את האינטרסים של רוסיה", טען פוטין בראיון לרשת NBC.

"יכול להיות שאלו שניסו להשפיע על הבחירות בכלל לא היו רוסים. אולי הם אוקראינים, טטרים ואפילו יהודים - בעלי אזרחות רוסית. צריך לבדוק את זה", הוסיף הנשיא הרוסי.