נתניהו וראשי הסיעות החרדיות. ארכיון
נתניהו וראשי הסיעות החרדיות. ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מסתמן פתרון למשבר חוק הגיוס: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל נתנה אור ירוק לקדם את החוק שיזם חבר הכנסת יואב בן צור מש"ס בועדת השרים לחקיקה שתתכנס בבוקר.

במכתב ששיגר מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הרב מרדכי שטרן, הוא כותב לחברי הכנסת,"הננו להודיעכם שהואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את נוסח חוק הגיוס כפי שהציעו הנציגים החרדים ושחוק זה יאושר בוועדת השרים מחר וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואי"ה במושב הקיץ יעלו את החוק לשלש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב".

מכתב מועצת גדולי התורה המאשר את הפשרה
מכתב מועצת גדולי התורה המאשר את הפשרהצילום: ערוץ 7

בכך למעשה הצליח ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא להסכמת כל המפלגות החרדיות על הצעת החוק. בנוסף, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הודיע הוא מתכוון להביא בבוקר לאישור הוועדה את תקציב המדינה לשנת 2019.

במהלך הערב הופעל לחץ כבד על שר הביטחון כדי שיאשר את הפשרה וייתן אור ירוק לוועדת השרים לחקיקה להתכנס מחר בבוקר ולסיים את המשבר.

מוקדם יותר אמרה שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר (ישראל ביתנו) כי ליברמן ונתניהו לא סגרו ״דיל״ ביניהם במטרה להשאיר את תיק הביטחון בידי סיעת ישראל ביתנו. "לא דברנו על תפקידים בממשלה הבאה, זה לא רלוונטי עכשיו לדבר על תפקידים".

לנדבר הדגישה כי ״לא קיימת אופציה של איחוד עם הליכוד. אנחנו הולכים לבד. כל הדיבורים האחרים הם ספקולציות״.

היא נשאלה האם יש סיכוי שמפלגתה תמליץ לנשיא מדינה על לפיד או גבאי כמועמד להרכבת הממשלה הבאה, והשיבה ״אנחנו עוד לא נמצאים במערכת בחירות. היינו ואנחנו נשארים שותפים נאמנים של ראש הממשלה״.