ניר לביא, הר ברכה
ניר לביא, הר ברכהערוץ 7

יקב הר ברכה בשומרון קטף השנה את מדלית זהב בתחרות BEST VALUE שהתקיימה השנה בפעם העשירית ברציפות ותוצאותיה מתפרסמות לקראת חג הפסח שהוא המועד בו מכירות היין בשיאן.

התחרות מדגישה את נושא התמורה למחיר ובוחרת מהם היינות הישראלים המומלצים עד 79 ₪.

השנה נשלחו לתחרות 155 יינות ישראלים שמחירם בין 25 ₪ ל-79 ₪. היינות נבדקו בטעימה עיוורת על-ידי צוות של 17 שופטים שכלל סומליירים, ייננים וטועמים מקצועיים. בקטגוריית הבלנד מבוסס קברנה מרלו נבחר במקום הראשון הברכה לנד מהר ברכה בציר 2016.

ניר לביא שהקים את היקב בהר ברכה אומר לערוץ 7 כי הוא נרגש מהזכייה, "אנחנו מגדלים את הענבים מאז 98 ובשנת 2007 הקמנו את יקב הבוטיק הר ברכה. עם השנים התפתחנו ועברנו לייצור של 50 אלף בקבוקים בשנה כולל ייצוא לחו"ל. המיוחד ביקב שהוא יקב נחלה זאת אומרת הענבים גדלים בתת אזור על רכס הר גריזים עם אקלים יחידני של שלג בחורף וכ-600 מ"מ גשם בשנה, הגובה הופך את הענבים לענבים איכותיים עם כוח יישון רב. הזכייה נותנת לנו דחיפה רצינית".

לדבריו התחרות בדקה יינות שנגישים לציבור מבחינת המחיר בין 50-100 ש"ח, "היין שזכה בלנד מבוסס קברנה מרלו, הוא שילוב של קברנה סובניון ומרלו ועוד 10 אחוז פטיט ורדו יין שהתיישן בין 10 ל-20 חודשים במכלי נירוסטה עם שבבי עץ אלון. היינות שלנו יש להם כח התיישנות רב, חומציות מעודנת וסוכר גבוה מההבשלות בקיץ. ברכה לנד 2016 זכה להצלחה רבה בשווקים. הוא מתאים כמעט לכולם נשים וגברים עם 10 אחוז אלכוהול ומאוד נוח לשתייה".

יינות הר ברכה נמכרים בארץ ומיוצאים גם לחו"ל, "ישנן 140 נקודות ברחבי הארץ ואפשר גם לבקר בחנות היקב ובמרכז המבקרים בהר ברכה שם יש גם מסעדה בשרית ופרווה. אנחנו מייצאים לארה"ב את היינות שלנו ויש להם ביקוש גדול".

זו אינה הפעם הראשונה שיקב הר ברכה זוכה בפרסים, "יש לנו כעשרה סוגי יינות כולל יין לבן מזן גוורצטרמינר חצי יבש ועוד יינות אדומים כולל יינות יוקרתיים שיושנו בחבית כשנתיים מדובר ביינות כבדים יותר שמתאימים לארועים ספיציפיים. זו אינה הפעם הראשונה שבה אנחנו זוכים בפרסים זה בהחלט נותן לנו דחיפה חזקה לשוק המקומי. אנחנו שמחים שעם ישראל שותה את היינות שלנו וגם יהודים בחו"ל ואוהבים אותם".