לא חסרות סיבות
לא חסרות סיבותצילום מסך

קבוצת אמהות גרושות בפייסבוק מעניקה הצצה לאופן היצירתי בו ניתן בימינו למנוע מאב לגדל את ילדיו.

"הי בנות, שאלה בענייני משמורת", כתבה אחת החברות. “מאיזה גיל החוק מאפשר לאב לקחת את הילד לבד? החוק יכול להפריד מהאמא תינוק מתחת לגיל שנה? יש הבדל בין כמה שעות לבין לילה שלם?”

"יש בגדול חזקת הגיל הרך עד [גיל] 6”, מסבירה לה חברה אחרת בקבוצה. “אך היום יש פסיקות של משמורת משותפת ולינה גם בגילאים הרבה יותר קטנים. אבל את לא חייבת להסכים ועד שביהמ"ש יהיה חייב לערב עו"ס לשם הוצאת תסקיר, התהליך ארוך ולוקח הרבה זמן. בינתיים הילדה תגדל. בהצלחה".

גרושה אחרת סיפרה לקבוצה כי הגרוש שלה לא משגיח כראוי על בתם בעת שהוא פוגש אותה ב"מרכז קשר" (לדבריה, המפגש התקיים בגינה מחוץ למרכז הקשר עצמו). “לא חסרות סיבות למה לבטל פגישות גם אם הסיבות מפוברקות", כתבה חברה אחת. “יש אלרגיות, שפעות ומחלה וירטואלית", הסבירה אחרת. "מה לעשות? אישור רופא, הילדה עושה אפצ'י, לא מגיעים למרכז קשר".

האבות הגרושים מיקדו עד כה את מאבקם בנסיון להביא לביטול חזקת הגיל הרך, הקובעת כי ילדים עד גיל שש יהיו בעיקר אצל אמם בגירושין. זאת, מתוך מחשבה שארגוני הנשים מאמינים בשוויון בין המינים ובפיתוח קריירה אצל נשים, ולכן לא יתנגדו לשינוי.

שפעת וירטואלית
שפעת וירטואליתצילום מסך

ברם, מאמציו של ח"כ יואב קיש, בתמיכת חה”כ יפעת שאשא ביטון, בצלאל סמוטריץ' ואחרים, להביא לביטול חזקת הגיל הרך, נתקלו בחומה בצורה של התנגדות מצד ה"פמיניסטיות".

נוסחת פשרה של החוק עברה בשבוע שעבר בקריאה ראשונה אולם מייד יצאה הודעה כי היא נפסלה מסיבות טכניות על ידי גורמים משפטיים, משום שמדובר בחוק "תקציבי" בעל עלות גבוהה אשר מחייב תמיכה של 50 ח"כים לפחות, ולא 33 בלבד כפי שהיה.

הפוסטים נחשפו בקבוצת הפייסבוק "האמת על לביאות בשטח" שעוקבת אחר קבוצת הגרושות.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.