ליברמן: אם נתניהו יפטר את סופה לנדבר - יהיו בחירותדוברות משרד הביטחון

בכירים בקואליציה מותחים ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומרים כי צעדיו האחרונים עלולים להביא לכך שבמו ידיו יפרק ממשלה ימנית.

"ראש הממשלה מפרק ממשלת ימין וכך גם מפסיד את הזדמנות חייו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ", אמרו הבכירים.

הם ציינו כי המשבר מול ישראל ביתנו מדומה ומיותר. "ראש הממשלה לא חייב לפטר את השרה סופה לנדבר אם תצביע נגד החוק. שלמות הקואליציה חשובה יותר".

לפי שעה מאיימים בסביבת נתניהו שאם השרה מטעם ישראל ביתנו תצביע נגד חוק הגיוס היא תפוטר לאלתר. השר אביגדור ליברמן הצהיר הבוקר כי מהלך כזה יוביל לבחירות.

בצהריים (שלישי) תצביע ועדת השרים לחקיקה בפעם השנייה על חוק הגיוס, לאחר שהשרה לנדבר הגישה ערר על אישור החוק. אחר כך צפויה הצבעה במליאה על החוק ולאחריה יועלו לדיון הצעות לפיזור הכנסת שיזמו סיעות מרצ ויש עתיד.

נתניהו אמר בכנסת בדיון מיוחד שהתקיים אמש כי הוא אינו חושש מבחירות. סקר שערך מכון מדגם עבור חדשות 2 מאשש את הטענה של ראש הממשלה ומעלה כי לו היו הבחירות נערכות היום היתה מפלגת הליכוד זוכה ב-30 מנדטים ומחזיקה בכוחה הנוכחי בכנסת.

מפלגת יש עתיד מקבלת על פי הסקר 21 מנדטים, המחנה הציוני 13, הרשימה המשותפת 12, הבית היהודי 11, מרצ 7, יהדות התורה 7, וכולנו זוכה ל-6 מנדטים.

אורלי לוי אבקסיס שעדיין לא הכריזה על שם מפלגתה תזכה על פי הנתונים ב-5 מנדטים, וישראל ביתנו וש"ס נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים לכל אחת מהן. הרשימות בראשות אלי ישי ומשה יעלון לא עוברות בסקר זה את אחוז החסימה.

לשאלה מי המועמד המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה מוביל בנימין נתניהו עם 36% שתומכים בו. רק 12% חושבים שיאיר לפיד מתאים לתפקיד, 8% מאמינים שאבי גבאי ראוי להיות ראש ממשלה ו-6% חושבים שנפתלי בנט מתאים לתפקיד.

רוב ברור מסתמן גם בשאלה האם הציבור מעוניין בבחירות. 54% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם מתנגדים נחרצות להקדמת הבחירות ורק 30% ציינו כי הם תומכים בכך.

סקר נוסף, שערך הסוקר קמיל פוקס עבור חדשות עשר, מעלה כי לו היו הבחירות נערכות כיום מפלגת הליכוד היתה זוכה ב-29 ומפלגת יש עתיד ב-24.

הרשימה הערבית המשותפת מקבלת בסקר 13 מנדטים, המחנה הציוני 11, הבית היהודי 11, מרצ 9, כולנו 6, ישראל ביתנו 6, יהדות התורה 6, וש"ס זוכה ב-5 מנדטים.