תאורה בגינה
תאורה בגינהistock
התאורה בביתך משפיעה על האווירה כולה ועל התחושה האישית שלך בעת השהיה בבית – ושל האורחים הבאים לביקור. אור חלש מדי יכול לגרום לך לאמץ את העיניים אך אור חזק מדי עלול לגרום לך להרגיש אי נוחות ולסנוור. זהו מרכיב אחד אשר משפיע על העיצוב ועל התחושה שלך במקום הכי חשוב לך.

בחירת תאורה לבית צריכה להתבצע באופן אישי, בהתאם למרחב שלך, תוך התחשבות בנתונים שונים בפנים ובחוץ ולשלב בין אור לבין עיצוב וישנה דרך נכונה להשיג את התוצאה האידאלית.

השלב הראשון – הכרות עם פתרונות התאורה

חנויות תאורה יתנו לך מגוון רחב של פתרונות ועלייך לדעת כי מעבר לכך שישנם עיצובים רבים ישנם גם גופים המכוונים את האור לזוויות שונות. כל תאורה בבית שלך תשפיע על המרחב ועלייך להכיר בכך שהיום ישנם יותר עיצובים ויותר פתרונות מאי-פעם. אם בעבר רוב המנורות היו תלויות מהתקרה ולאחר מכן אפשר היה למצוא מנורות תלויות, היום ישנן גם מנורות המיועדות להיות על הקירות והן מעניקות תחושה נעימה בבית.

השלב השני – החלטה מה חשוב לך להשיג מהמרחב

כל חלל בבית שלך הוא חלל שמתקיימת בו פעילות שונה ולכן זה יהיה טבעי שתאורה שתתאים לאזור אחד לא תתאים לאזור אחר. למשל, הסלון יכול להיות אזור פעיל מאד ולעומתו חדר השינה צריך להיות אזור רגוע ושקט. האלמנטים הנכונים של התאורה יכולים להוות חלק בלתי נפרד מהחלל ובעוד שייתכן והמשימה שלך תהיה לבחור לסלון תאורה עוצמתית, במקרה של תאורה לבית לחדר השינה תהיה עמומה יותר ופחות בולטת.

השלב השלישי – התייעצות עם החנות

חנויות תאורה הן המקום להתרשם מהמבחר הגדול העומד לרשותך אך לא רק. הצוות בחנות מכיר היטב את מגוון העיצובים ומגוון הפתרונות והתפקיד שלו הוא לעמוד לרשותך ולאפשר לך לעצב את התאורה הנכונה עבור כל חלל בבית שלך. באפשרותך להגיע עם תמונות של החדר או חדרי הבית עבורם נרכשים גופי התאורה.

השלב הרביעי – התאמת התאורה לנתונים קיימים

היום אפשר להתאים את התאורה לכל חלל כך שייראה במיטבו וזאת גם אם נדמה לך שישנה מורכבות אצלך. למשל, אם אין כמעט כניסה של אור טבעי לתוך הבית, אפשר להעניק תחושה חמימה וטבעית דרך שימוש נכון בתאורה פנימית. אם ברצונך להעניק לחלל אווירה מיוחדת או אם יש לך בקשה, החנות תוכל לסייע לך.

השלב החמישי – תאורה לפנים ולחוץ הבית

התאורה היא חלק בלתי נפרד מהסביבה ובעת בחירת תאורה לבית (או לעסק), עלייך להביא בחשבון גם את החלל החיצוני לביתך ובמיוחד במקרה של מגורים בבית פרטי. הרעיון של הגעה אל בית חשוך אינו נעים ובאפשרותך ליהנות מתאורה המתאימה לך ולהרגיש בנינוחות עוד לפני הכניסה לבית.

השלב השישי – התקנת התאורה

לאחר שהגעת אל חנויות תאורה ומצאת את מבוקשך השלב האחרון יהיה התקנה של התאורה בבית. אם אין לך ידע מתאים או שחיבורי החשמל מורכבים אצלך, טוב יהיה לפנות לאיש מקצוע לצורך עזרה. אך גם לאחר ההתקנה (באופן עצמאי או בעזרה חיצונית) עלייך לבחור גם את הנורות המתאימות לך. בחנות יוכלו לייעץ לך על הנורות המתאימות עבור כל נקודה ומומלץ לשלב בין תאורה חמה וקרה ולהתאים בין עוצמת האור הנדרשת בחלל לעוצמה של הנורה.

המומחים בעיצוב ובתכנון תאורה

אלומה עיצוב ותכנון תאורה, חנות המתמחה במתן פתרונות תאורה לבית ולעסק, מזמינה אותך להתייעץ ולמצוא את הפתרון הנכון עבורך. לפרטים נוספים והתרשמות ממגוון השירותים, לחץ כאן למעבר לאתר ולהתרשם מהמגוון הרחב העומד לרשותך.