המשלחת מדרום קוריאה
המשלחת מדרום קוריאהצילום: דוברות משרד הכלכלה

לראשונה נציגות רחבה של כל קרנות ההון סיכון הדרום קוריאניות הגיעה לישראל למפגש ישיר עם חברות ישראליות, במסגרת סמינר המהווה הזדמנות נדירה ללמוד על אפשרויות השקעה והמימון בדרום קוריאה ולקיים פגישות עסקיות עם משקיעים מובילים מהמדינה.

משלחת הקרנות הגיעה לישראל בהזמנת הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בסיאול.

מדובר בסנונית ראשונה בעקבות הסכם שיתוף פעולה שנחתם לפני כחודשיים בהובלת IATI עם KVCA איגוד קרנות הון הסיכון הדרום קוריאניות.

רוב החברות הישראליות מכירות את דרום קוריאה בהקשר של חברות הטכנולוגיה הגדולות כגון סמסונג, יונדאי ו-LG, אבל רבים אינם יודעים שבמדינה קיימת תעשיית הון סיכון חזקה ומגוונת.

תעשיית ההון סיכון בדרום קוריאה צומחת בעקביות כל שנה ומקבלת תמיכה רבה מתקציבי ממשלה, משקיעים מוסדיים ובנקים שרואים בקרנות כפלטפורמה לגיוון ההשקעות וללקיחת פוזיציה מסוכנת יותר.

תחומי ההשקעה העיקריים של קרנות ההון סיכון בדרום קוריאה הם תקשורת, תוכנה ומוליכים למחצה, אך גם תחומי הפארמה והביוטכנולוגיה הם תחומי השקעה מהותיים ובשנים האחרונות ניתן לראות פעילות רבה של הקרנות בתחומים אלו.

הממשלה החדשה בדרום קוריאה בוחנת הקלות ברגולציה במטרה ליצור סביבה ידידותית יותר לקרנות הון סיכון וכן לחברות ההזנק במדינה. המהלך הוא חלק ממדיניות כלכלית של תמיכה בעסקים קטנים וחברות הזנק.

ביקור המשלחת הקוריאנית מגיע בעת של עשייה רבה ושיתוף פעולה מתהדק עם הכלכלה ה-12 בגודלה בעולם. בשנת 2017 סך הסחר בסחורות בין קוריאה הדרומית וישראל עבר את רף 2 מיליארד דולרים, עם סך יצוא של 883 מיליון דולרים.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן אומר כי "יוזמות חשובות מסוג זה, מסייעות להגדלת הייצוא הישראלי, ומחזקות את תדמיתה של ישראל כמדינה מובילה בחדשנות. אני מברך על הגעת משלחת הקרנות מדרום קוריאה לישראל ומשוכנע כי הפגישות העסקיות שתוכננו להן יפיקו תועלת רבה".

"אני קורא לחברות ישראליות להיעזר בנציגים הכלכליים שלנו בעולם, בכניסתם לשווקים השונים ולהשתמש בכלים הרבים שמשרד הכלכלה והתעשייה לטובת התעשייה והעסקים בישראל, ובפרט בתחום היצוא", הוסיף כהן.