הכנסת ספר התורה בהר ברכה
הכנסת ספר התורה בהר ברכהצילום: רועי חדי

מאות בני אדם, ביניהם רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד, הצדיק מלנינגרד הרב קוגן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ואחרים הגיעו להכנסת ספר התורה שנתרם לזכר איתמר בן גל הי"ד שנרצח לפני כחודש בפיגוע דקירה בצומת אריאל.

הכנסת ספר התורה התקיימה בישוב הר ברכה. עין לא נותרה יבשה כאשר בנו של הנרצח ואביו רקדו יחד עם ספר התורה ומאות בני האדם שהגיעו לחזק אותם.

את ספר התורה תרמה קהילת בלשויא ברוניא - מוסקבה בראשותו של הרב קוגן שאמר לנוכחים, "ישנו קשר מיוחד בין הקהילה שלנו לביניכם".

אביו של איתמר, הרב דניאל בן גל אמר בהתרגשות באירוע, "בשם משפחת בן גל ובדש אנחנו רוצים להודות מעומק הלב לרב קוגן ולקהילה הקדושה שלו מרוסיה".

"הגעתם אלינו כשהיינו בימים המרים של השבעה על בננו האהוב איתמר הי"ד. הופעתם באותם ימים והגעתכם חיזקה אותנו מאוד. הייתם עבורנו קרן אור חזקה ובהירה בימים שכל כך היינו זקוקים לחיזוק ולתמיכה", הוסיף האב.

לדבריו, "המעשה האצילי הזה שלכם, לתרום ספר תורה לעילוי נשמת בננו ריגש אותנו מאוד. עד היום אנו נפעמים מעוצמת ההזדהות שלכם המעידה כאלף עדים על הקשר ועל האחדות שיש בעם ישראל. הידיעה שבננו נפל כהרוג מלכות מחזקת אותנו, ומקלה על הצער הרב שאנו חשים בשל חסרונו"

יוסי דגן הוסיף, "לא סתם יש חיבור גדול בין קהילת בלשויא ברוניא לבין ההתיישבות בהר ברכה. כאן יש התיישבות של מסירות נפש והרב קוגן והקהילה כל כולו מסירות נפש של תורה. הרב בן גל לא זוכה לשבת איתנו. אבל רוחו, רוח של תורה והתיישבות נמצאת איתנו כאן".