השר ארדן נואם בכנס מנהלי הניו מדיה הפרו ישראלים
השר ארדן נואם בכנס מנהלי הניו מדיה הפרו ישראליםצילום: רפי קוץ

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, נפגש היום (שלישי) עם קרוב ל-70 מנהלי ניו מדיה מ-15 מדינות במטרה לרתום אותם למאבקה של ישראל נגד ה-BDS.

ארדן ברך את המשתתפים על עבודתם לתמיכה בישראל ברשתות החברתית, ושיתף את הנוכחים: ״נושא האונליין והמדיה חברתית נמצא בעדיפות אסטרטגית עליונה בישראל".

עוד הוסיף, כי "מטרתם של ארגוני החרם היא לשכנע את הדור הבא של מקבלי ההחלטות בעולם שאין לגיטימציה למדינת ישראל. לאלה הקוראים קריאות נגד ישראל יש יתרון מספרי משמעותי. במדינות מוסלמיות רבות, עושים לישראל דמוניזציה ברשתות ובמערכת החינוך. היום כבר לא פוליטיקלי קורקט להחרים יהודים - אז הביטויים האנטישמיים מוסבים לקריאות חרם ודה לגיטימציה נגד מדינת היהודים".

לדבריו, "ההסתה והשנאה מתעצמות ברשות הפלסטינית, בחסות הממסד הפלסטיני. עידוד הטרור נמצא במדיה הרשמית ובמערכת החינוך של הרשות הפלסטינית - אלה מייצרים פוטנציאל לפיגוע הטרור הבא. בימינו ארגוני טרור לא צריכים לתת הנחיה מפורשת לבצע פיגוע טרור; השימוש במדיה החברתית ובאינטרנט מייצר אווירה מעודדת טרור".

הוא פנה אל המנהלים שישבו בחדר ואמר להם, "ישראל תלויה באנשים כמוכם, שיכולים לתקשר את המציאות כאן באופן יעיל, על המורכבות והמגוונות שלה. אנחנו צריכים לעשות רעש, ליטול יוזמה, לשתף את האמת על ישראל".

"במערכה הזאת, יש לכם, אנשי הניו מדיה, תפקידי מפתח: הצבעה על הסתה לטרור ברשתות ולתבוע הסרה של תכנים מסיתים; חשיפה של כותרות מעוותית וסרטונים מבוימים העולים לרשת; ושיתוף הסיפורים של ישראלים - לשים פנים אנושיות לכותרות; קשה לשנוא מקרוב", דברי השר ארדן.

הוא ציין כי "לראשונה קבוצות החרם נמצאות במגננה. עכשיו הזמן לקחת את המאמצים שלנו לשלב הבא: עלינו להוביל את השיח. הדרך לעשות זאת היא לעבוד ביחד כרשת. ידוע ששקרים נעים מהר יותר, אבל העוצמה נמצאת באמת".