שביל הזהב
שביל הזהבצילום: דובר צה"ל

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף אהרון חליוה, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב דורון ידיד, וקצין משטרה צבאית ראשי, תא״ל רן כוכב, חתמו על אמנת ״שביל הזהב״ בין צה״ל לאגף התנועה במשטרת ישראל.

האמנה כוללת פקודה לשעת חירום שמסדירה את שיתוף הפעולה בין אגף התנועה במשטרת ישראל לבין צה"ל, אשר כוללת את פריסת המשרתים והניידות משני הגופים והצבתם ברחבי הארץ, בצמתים ובמחלפים המרכזיים בשעת חירום.

האמנה תאפשר שיתוף פעולה סדור ויעיל, בהתאם לתרחישי החירום השונים, אשר יביא לניצול המקסימלי של יכולות משרתי שני הגופים ויאפשר שליטה טובה יותר בצירי התנועה אשר משפיעים בזמן שגרה וחירום על המדינה כולה.

ראש אט״ל, אלוף חליוה, אמר כי "באירועי חירום יש צורך בשיתוף פעולה מהיר, בתגובה מהירה וביעילות. האתגר במערך הלוגיסטי הוא היכולת להביא את הכוח המתאים למקום הנכון, בזמן הנכון. ביחד נהיה חזקים, משמעותיים ויעילים יותר''.

קצין משטרה צבאית ראשי, תא״ל כוכב, אמר כי ״פק״ל ״שביל הזהב״ מגלם את שיתוף הפעולה בחירום של המשטרה המבצעית של צה"ל, אט"ל ואגף התנועה במשטרת ישראל. החתימה מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק שיתוף הפעולה בין הגופים השונים שמטרתם אחת והיא הסדרת השליטה בצירים בעתות חירום ומלחמה״.