ח"כ חנין זועבי.
ח"כ חנין זועבי.צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להרחיק לשבוע את ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) מכל דיוני מליאת הכנסת והוועדות במשכן, לאחר שכינתה את חיילי צה''ל "רוצחים".

בדיון של ועדת החינוך שהתקיים בחודש שעבר אמרה זועבי "קוראים רוצח לבן אדם שרוצח גם פעם אחת בחיים או שרוצח מישהו כל יום בחייו, לכן גם הצבא שמדי פעם רוצח, לא כל יום...לא שמעת על נערים פלסטינים שנרצחו?... מספיק שרוצחים כל ארבעה ימים... מי רוצח את הפלסטינים בשטחים הכבושים''.

ח"כ אורן חזן מהליכוד הגיש קובלנה נגד זועבי לוועדת האתיקה, שקבעה כי דבריה בגנות חיילי צה''ל ''אינם ראויים להגנה הרחבה שהוועדה פורשת על חופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת''.

לאור העובדה שאין זו הפעם הראשונה שבה ח"כ זועבי הפרה את כללי האתיקה, החליטה הוועדה להרחיק אותה למשך שבוע מדיוני מליאת הכנסת וועדות הכנסת, אך זועבי תהיה זכאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה בלבד.

ההרחקה של חברת הכנסת תחול בשבוע הראשון של כנס הקיץ הקרוב. נציין כי ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) לא נכח בישיבת ועדת האתיקה שבה התקבלה ההחלטה בנוגע לזועבי, והוא הוחלף על ידי חבר כנסת אחר.

ח"כ חזן מסר בתגובה להחלטת ועדת האתיקה כי ''ועדת האין אתיקה הרחמנית והמתחשבת, בהובלת אדלשטיין, שוב מוכיחה שלח"כים תומכי הטרור מותר הכל. הפעם למען מראית עין בעקבות תלונתי הם החליטו להרחיק את המחבלת רק לשבוע.

''אבל יודעים מה, גם זאת התחלה. מבישה, אבל התחלה! אמשיך להעמיד את הערבים תומכי הטרור בכנסת במקום - ואתם תמשיכו לתת לי את הכוח ותראו איך החיוך של המחבלת ויתר חבריה המחבלים נעלם!'', הוסיף.