רכסים
רכסיםצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

משרד הבינוי והשיכון מקדם בניית 1,980 יחידות דיור במועצה המקומית רכסים, יחד עם כ-87,000 מ"ר שטחי מוסדות ציבור וכ-105,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.

עלות פיתוח התשתיות הציבוריות עומדת על כ-270 מיליון ש''ח.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט, אמר כי ״לאחר 30 שנה של קשיים ביורוקרטיים, חילצנו את רכסים ממצוקת הדיור הקשה שכפו עליה גופי התכנון וארגונים נוספים. בקרוב נחל בבנייה של 2000 יחידות דיור. לכל אזרח יש את הזכות לדיור הוגן ללא קשר למוצאו, דתו ואמונתו.

''בשלוש השנים האחרונות אנו ממקדים מאמץ מיוחד לטובת האוכלוסייה החרדית במטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול במלוא המרץ בשיווק תכניות הנותנות מענה לכל אזרח ולכל מגזר במדינת ישראל", הבטיח.

התכנית לשכונת הפרסה והמע"ר מקדמת את רכסים באופן משמעותי אל עבר עידן חדש של מגורים לצד תעסוקה ומרכז תחבורתי חדיש, אשר ישרתו את תושבי המועצה המקומית החרדית שבצפון, דבר אשר מהווה מוקד משיכה נוסף לאוכלוסייה החרדית בכל אזור הצפון.

כמו כן, שורה של גורמים סביבתיים כגון טופוגרפיה, יישובים שכנים, קירבה לכביש אזורי ראשי ועוד, מאפשרים את פיתוח היישוב מזרחה, אל מעבר לתוואי כביש 6 שנמצא בתחומו.

תכנון המע"ר ושכונת הפרסה מהווים הזדמנות חד-פעמית ויוצאת דופן לתכנון של מרכז חדש ליישוב, הנותן מענה מקיף לתושבי השכונה בפרט, ולתושבי רכסים בכלל. התכנון כולל את כל השימושים המתאימים למרכז יישוב, ומעניק איכויות עירוניות להולכי רגל ורוכבי אופניים, זאת, למרות הטופוגרפיה המאתגרת ברכסים.

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, אמר "התכנית כוללת פתרונות דיור ייחודיים לאוכלוסייה החרדית ותוספת של מבני ציבור שיובלו לפיתוח נרחב ברכסים. בנוסף, התכנית כוללת אזור תעסוקה ומסחר שיתרום לחיזוק האיתנות הכלכלית של העיר".

האישור שהתקבל היום בותמ"ל מקדם משמעותית את התכנית אל עבר הוצאתה לפועל, והצפי הוא כי כבר במהלך השנה הנוכחית תקבל התכנית תוקף ויחל שלב שיווק הקרקע.