בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הימים האלה מזכירים לא במעט את ימי טרום הגירוש וחורבן גוש קטיף וצפון השומרון. כאז גם היום, התקשורת נכנסה לסחרור של אמוק והיסטריה.

שום טיעון הגיוני לא נשקל ברצינות – רצו להחריב חבל ארץ פורח וחיי רבבה, ועכשיו רוצים להעיף ראש ממשלה מצליח עד טירוף מתנגדיו. סתם. אוהבי חורבנות למען החורבן עצמו. מעריצי אדמה חרוכה משנאת עצמם ורעי לב.

וכמו תמיד, בניגוד לתחזיותיהם, ראש הממשלה הולך ומתחזק בסקרים והתמיכה הזאת מטריפה את חושיהם. הסחרור הופך לשיגעון של ממש ולא נותרה עוד שארית מן השכל הישר. רוצים ואף תובעים חורבן עכשיו! יאללה, שנלך לעזאזל כולנו, העיקר רק לא ביבי! צריך עצבי ברזל כדי לעמוד מול הארטילריה הזאת ונתניהו ניחן בהם. איך אפשר להפיג את השנאה הזאת, את התיעוב, את המשטמה ואת הרוע?

השגרירות האמריקנית תעבור לירושלים, בירתה של מדינת ישראל, כי אמריקה מכירה בה כעיר הבירה של מדינת היהודים. זה בלתי נתפס! כל החרמות והנידויים לא הועילו. שווקים חדשים נפתחים וראשי מדינות משחרים לפתחו של ראש ממשלת ישראל. אפשר לצאת מהדעת, ואכן הדעת הולכת ונזנחת לאנחות. בנימין נתניהו עוקף את התקשורת ופונה ישירות אל האזרחים במסרים מדודים, ואין ברירה לאנשי התקשורת אלא לשדר אותם כפי שהם. אי אפשר לערוך עריכות מגמתיות ואין דרך לשאול שאלות.

למעלה משנה מתקיפים ותוקפים את ראש הממשלה ומשפחתו. קיבלנו דיווחים נוראיים על בדלי סיגרים וגפרורים כבויים. יום יום ושעה שעה ורגע רגע. תרים אחר כל אשפה, מחפשים, מפשפשים ונוברים בכל סדק ולא יניחו עד שימצאו רבבון שיוצג ככתם מכפיש. השמאל בטוח באשמת נתניהו ולא יכול להיות אחרת. לא מספיקה אשמת מרמה והפרת אמונים, רוצים אשמה של שוחד, של גניבה, של שוד וגזל. רוצים מאסר עולם עם עבודות פרך.

מה יהא על היועץ המשפטי לממשלה שאין לו מקנא אחד לרפואה? איך יוכל להסיק בשקט מסקנה בתוך הרעש הזה? עיניו נשואות אל אולם בית המשפט העליון, כי אין כל ספק שיוגשו כמה וכמה עתירות נגד החלטותיו. הזעם והשנאה לא ירפו ולא יניחו לגעש. כל החלטה שלו תיבחן בשלושים עיני חמישה עשר שופטות ושופטים. הלב נכמר.

באופן טבעי עולה שאלת הקדמת הבחירות. רק המולה רבתי של מערכת בחירות מטלטלת יכולה לגבור על סבך טמטום החושים הזה. הפתרון שנמצא השבוע לחוק הגיוס נראה זמני למדי ומכל מקום העלה את האפשרות של בחירות טרם מועדן. בכל מקרה מערכת הבחירות החלה.