יו"ר הכנסת אדלשטיין
יו"ר הכנסת אדלשטייןצילום: עדי גפן/TPS

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נאם הערב (חמישי) בפתיחת סניף הליכוד באופקים, והתייחס למשבר הגיוס שאיים לפרק השבוע את הקואליציה ולפזר את הכנסת.

"עברנו שבוע מטורף, הדינאמיקה המוזרה שנוצרה בתוך הקואליציה יצרה מצב שאף אחד לא ידע כיצד לרדת מהעץ. במצב הביטחוני הרגיש ובמצב הכלכלי המצויין של המדינה עם עשייה ופרוייקטים במשרדי הממשלה הליכה לבחירות הייתה מיותרת", קבע אדלשטיין.

יו"ר הכנסת סיפר כי ישב בארבע עיניים עם ראש הממשלה, בניסיון לפתור את המשבר. ''ראיתי שהוא לא רוצה להגיע למצב של בחירות אלא מנסה לצאת מהפלונטר. פנו אלי אנשים ואמרו שנתניהו מעלה דרישות כדי לסבך את המשבר.

''עניתי להם - 'מה אתם רוצים? שראש הממשלה יוריד את הראש כדי לרצות את השותפות הקואלוציוניות?', ניהלנו את המשבר בשכל ואני שמח שהוא מאחורינו".

עוד הוסיף אדלשטיין, "אני עובד עם ראש הממשלה נתניהו הרבה שנים, נפגש עם מנהיגי עולם שהוא פוגש ויושב גם בפורומים ביטחוניים סודיים. מצבה הכלכלי והמדיני של מדינת ישראל מצויין, מדינות ענק כמו סין מחפשות שיתופי פעולה איתנו כמו עוד מדינות רבות בעולם".

בסיום דבריו אמר אדלשטיין "פונים אלי ואומרים שנתניהו יותר מידי זמן בשלטון. ואני עונה 'היא הנותנת'. ההישגים שמדינת ישראל הגיעה אליהם הן פרי עמלם של ראש הממשלה והשרים. הליכוד בשלטון הרבה שנים ובע"ה ימשיך להישאר בשלטון, היציבות הזאת נותנת למדיניות של ראש הממשלה לצאת אל הפועל ואת התוצאות אנו רואים בשטח, וראשי הרשויות רואים זאת בצורה הטובה ביותר".