פייר ג'קסון בדרך לעוד סל, הערב מול חימקי
פייר ג'קסון בדרך לעוד סל, הערב מול חימקיצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מכבי תל אביב חשה הערב (חמישי) את טעם האכזבה. היא שמטה במו ידיה את המשחק החשוב מול חימקי מוסקבה שנגמר בהפסד ביתי משמעותי 94-91.

הצהובים רדפו אחרי האורחים ברוב שלבי המשחק, אבל בדקות הסיום הצהובים היו מדוייקים יותר, אבל לא מרוכזים מספיק כדי לקחת את הניצחון.

מכבי ת"א פתחה את המשחק היטב עם יתרון 8-13, אבל חימקי ענתה בריצת 9-0 משלה. אלכסיי שבד המצויין קבע את תוצאת הרבע הראשון, 21-19 לאורחים.

פתיחת הרבע השני היתה כולה של הרוסים. הם הובילו ב-8 וגרמו לנבן ספאחיה להזעיק פסק זמן. ג'ונה בולדן ניסה לצמצם, אבל עבירה רביעית מוקדמת מאוד לנוריס קול, נתנה לאורחים עוד דחיפה והיתרון צמח לדו ספרתי. פייר ג'קסון היה נקודת האור של הצהובים בדקות הללו עד לירידה להפסקה, 44-39 לחימקי.

הקבוצות המשיכו להיות צמודות. פייר ג'קסון המשיך להיות הברומטר של הצהובים ואלמלא חוסר ריכוז, הצהובים היו יכולים כבר להיות ביתרון ברבע השלישי, שהסתיים בשלשה מהדהדת של דשון תומאס, וביתרון 65-66 לקראת עשר הדקות המכריעות.

בדקות הסיום שוב היה שם פייר ג'קסון בשביל להשוות בשתי שלשות 84-84, דקה לסיום המשחק הצמוד. אנתוני גיל מהצד השני, ירה שלשה מדוייקת משלו והעלה את הרוסים ליתרון 3 נקודות, 37 שניות לסיום.

הצהובים עוד הצליחו להתקרב מרחק נגיעה, אבל טעות שלהם בשניות הסיום, גמרה את הסיפור והשאירה טעם של החמצה שיתגבר אם יתברר בסוף שבגלל ההפסד הזה הצהובים נותרו מחוץ לפלייאוף של היורוליג.

למכבי תל אביב קלעו: ג'קסון 25 (7 אסיסטים), תומאס 16, קיין 13 (9 ריבאונדים), קול 10, טיוס 10, רול 7, פראחוסקי 4, בולדן 4, דיברתולומאו 2.