ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן
ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבןצילום: רויטרס

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, תקף בחריפות במהלך עצרת בחירות בבודפשט, שלושה שבועות לפני הבחירות שיתקיימו בהונגריה, את המיליארדר היהודי - הונגרי, ג'ורג' סורוס.

בנאומו השתמש אורבן במילים שרבים טענו לאחר מכן כי הזכירו את עלילות הדם האנטישמיות על "היהודי העשיר המבקש לשלוט על העולם".

במהלך נאום הבחירות אמר אורבן כי סורוס הוא האויב של הונגריה. "אנו נלחמים באויב שונה מאיתנו. לא פתוח, אלא מסתתר. לא כנה אלא ערמומי. לא ישר אלא מושחת. לא לאומי אלא בינלאומי. לא מאמין בעבודה קשה אלא בספקולציות עם כסף. אין לו את המולדת שלו, אבל הוא מרגיש שהוא הבעלים של העולם כולו" אמר אורבן.

לאחר מכן המשיך אורבן לתקוף את "הדוד ג'ורג'" כהגדרתו, והשווה אותו לכמה מהאויבים הגדולים בהיסטוריה של הונגריה, בהם האימפריה העותומנית וברית המועצות.

אורבן ציין כי "הונגריה ומדינות מערב אירופה חוות כעת גל פלישה מצד מהגרים שיהפכו את האירופאים למיעוט במדינותיהם שלהם".

על פי נתונים שפירסמה עמותת "חברה פתוחה" של סורוס, המיליארדר היהודי ממוצא הונגרי הוציא כמעט 400 מיליון דולר מאז שנת 1984 על מנת "לקדם עיתונות עצמאית, להילחם בשחיתות, לעודד השתתפות אזרחית ולהילחם באפליה".

בשנים האחרונות הוציא ארגונו של סורוס סכומי כסף גבוהים במיוחד על מנת לסייע לכניסתם של מהגרים מוסלמים להונגריה ולמדינות מערב אירופה, מה שהוביל לסכסוך חריף בינו לראש ממשלת הונגריה אורבן, הנחשב לידי קרוב ותומך של ישראל.