מהגרים באירופה
מהגרים באירופהצילום: רויטרס

סקר חדש שפורסם בגרמניה מעלה כי רוב מוחלט של הגרמנים מתנגדים להגירה המוסלמית למדינתם וסבורים כי "לאיסלאם אין מקום בגרמניה".

בסקר שנערך על ידי מכון Civey נשאלו המשתתפים האם "האיסלם הוא חלק מגרמניה". 54.6 אחוזים השיבו "בהחלט לא" בעוד 19.7 אחוזים השיבו "כנראה שלא". רק מיעוט של 6.4 אחוזים השיב כי האיסלם "בהחלט" שייך לגרמניה, בעוד 14.9 ענו "כנראה שכן". עוד 4.4 אחוזים נמנעו.

הקנצלרית אנגלה מרקל עוררה את הדיון בשאלה האם האיסלאם שייך לגרמניה, כאשר בשנת 2016, בשיאו של גל ההגירה המוסלמי לגרמניה, הצהירה כי "האיסלאם שייך לגרמניה".

גם ביום שישי האחרון, לאחר פגישתה עם ראש ממשלת שבדיה סטפן לופן, ציינה מרקל כי "ארבעה מיליון מתושבי גרמניה מאמינים באיסלאם. המוסלמים האלו הם חלק מגרמניה ויחד איתם גם הדת שלהם, האיסלאם, היא חלק מגרמניה", אמרה מרקל.

דבריה של מרקל ציינו גם מחלוקת עמוקה בינה לבין שר הפנים הגרמני, הורסט סיהופר, מנהיג מפלגת האיחוד הנוצרי הגרמני, שהדגיש את המורשת הנוצרית של גרמניה ויצא נגד ההגירה המוסלמית למדינה. "האיסלאם אינו שייך לגרמניה. גרמניה עוצבה על ידי הנצרות", אמר סיהופר, שגם הדגיש את ההשפעה הגדולה של הכנסייה הנוצרית על חיי היומיום בגרמניה. עם זאת, הוא הדגיש כי "המוסלמים החיים איתנו שייכים כמובן לגרמניה".

פילוח המצביעים בסקר החדש מגלה כי רוב מוחלט של 93 אחוזים ממצביעי מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", שמיצבה את עצמה כמפלגת אנטי-הגירה, טענו כי "האיסלאם אינו שייך לגרמניה". בקרב מצביעי "מפלגת הירוקים" התמונה הייתה שונה, כאשר רק 19.2 אחוזים טענו כי "האיסלאם אינו שייך לגרמניה".